ارتباط مستمر و پويای صنعت و دانشگاه چرخه مثبتی در کشور ايجاد خواهد كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گیلان رئیس دانشگاه گیلان گفت: ارتباط مستمر و پويای صنعت و دانشگاه ضمن ایجاد چرخه مثبت موجب شکوفایی اقتصادی در کشور خواهد شد.

عبدالله حاتم زاده افزود: بدون دستيابی به توسعه صنعتی دستيابی به توسعه اقتصادی مفهوم مناسبی نخواهد داشت بنابراین در صورت برقراری ارتباط صنعت و دانشگاه است كه نيازهای اين حوزه برای رسیدن به توسعه و پرورش نيروهای انسانی مورد نياز تدوين می شود.

وی همچنین نقش پیوند صنعت و دانشگاه را در ارتقای کیفیت تولیدات داخلی غیرقابل انکار دانست و اظهارداشت: در ارتباط بین این دو مرکز نیازها، عیب ها و نواقص بایستی مطرح و بررسی تا مسیر بهبود کیفیت تولیدات ملی هموار شود.

رئیس دانشگاه گیلان با اعلام اینکه در جهان امروز پيشرفت و توسعه كشورها بر مبنای علم و دانش استوار است، گفت: پژوهش و توليد علم و فناوری از مهمترين عناصر رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، صنعتی و سياسی كشور به حساب می‌ آيد.

وی تصریح کرد: توفيق در اين زمينه‌ ها در صورتی محقق می ‌شود كه در برنامه‌ ريزی ‌های هدفمند و كلان كشور توجه مناسبی به امر پژوهش و فناوری صورت گیرد، بنابراين باید علم و فناوری به عنوان يک مسئله حياتی و نيروی محركه پيشرفت و توسعه پايدار و رسيدن به رفاه و استقلال واقعی جامعه در اولويت قرار گيرد.

حاتم زاده ادامه داد: در برنامه‌ پنجم توسعه كشور، اهميت و جايگاه علم و فناوری ترسيم شده و حمايت‌ های همه جانبه برای ارتقا شاخص‌ های توسعه علمی كشور مورد تائيد و تاكيد قرار گرفته است./س

برچسب ها: ارتباط ، مستمر ، صنعت ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.