نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کشورهای مدعی تعامل با ایران بعد از انتخابات ریاست جمهوری گفت: توصیه من به کشورها این است که شتاب‌زده عمل نکنند زیرا سیاست بین‌المللی ایران تابع سیاست‌هایی است که توسط شورای امنیت ملی و مقام معظم رهبری تبیین می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / منصورحقیقت‌پور درمورد اظهارات برخی از کشورها از جمله آمریکا، فرانسه، امارات، کویت و ... پس از انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر تمایل گسترش تعاملات با ایران اظهار داشت: توصیه من به کشورها این است که شتاب‌زده عمل نکنند؛ چراکه سیاست بین‌المللی ایران تابع سیاست‌هایی است که توسط شورای امنیت ملی و مقام معظم رهبری تبیین می‌شود.

وی ادامه داد: البته ریاست جمهوری ایران می‌تواند سیاست‌های جدیدی را مطرح کرده و امیدواریم سیاست‌های خارجی در سایه خرد جمعی پیش برود که قطعا همین‌گونه خواهد بود.

حقیقت‌پور در ادامه با اشاره به کشورهای مدعی بیان کرد: کشورهای مدعی خصوصا آمریکا اگر به توسعه روابط با ایران علاقمند هستند در ابتدا باید سوابق خود طی ۳۴ سال گذشته را اصلاح کنند و قبول کنند که در حق ملت ایران ناجوانمردی و بی‌خردی انجام داده‌اند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه اظهار داشت: کشورهای مدعی باید بر این اذعان داشته باشند که در راستای ادعای خود در راه برداشتن تحریم‌ها گام بردارند به عنوان مثال می‌توانند از لغو تحریم خرید و فروش نفت، هواپیما و قطعات و ... شروع کرده تا دولت ایران تدبیر جدیدی در این زمینه اتخاذ کند.

نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر کویت و امارات دست از عناد و تکرار مواضع رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه بردارند، مردم ایران نیز دیدگاه و عملکرد مثبت این کشورها را مشاهده کرده و در نتیجه تصمیمات شایسته‌ای در این مورد خواهند گرفت/س.


برچسب ها: اردبیل ، گسترش ، تعاملات ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.