تظاهرات مردم آلمان عليه سياستهاي آمريکا در آستانه سفر اوباما به این کشور + فیلم

شماري از مردم آلمان عليه سياستهاي آمريکا تظاهرات کردند. صدها نفر در آلمان در آستانه سفر باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا به اين کشور، تظاهرات کردند.

به گزارش گروه چندرسانه‌ای باشگاه خبرنگاران، صدها نفر در آلمان در آستانه سفر باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا به اين کشور، تظاهرات کردند. تظاهرکنندگان در برلين پايتخت آلمان عليه سياستهاي آمريکا در کشتار مردم کشورهاي ديگر با هواپيماهاي بدون سرنشين شعار دادند. آنها همچنين خواستار تعطيلي زندان گوانتانامو و آزادي زندانيان آن شدند.
يکي از تظاهرکنندگان گفت به نظر من اصلا نبايد فرش قرمز براي اوباما که فردي جنگ طلب است، پهن شود. او سالهاست که قول داده زندان گوانتانامو را مي‌بندد اما هنوز به وعده خود عمل نکرده است. جايزه صلح نوبل هم که به اوباما داده شده، کاري خنده دار و مسخره بوده است. به نظر من سياستهاي اوباما شرم آور است.
يک زن تظاهرکننده هم گفت من عليه زندان گوانتانامو تظاهرات کرده ام زيرا عده‌اي بدون هيچ  اتهام و محاکمه‌اي در آنجا زنداني هستند و هيچ اميدي به دفاع از خود يا آزادي ندارند. به نظر من اين کار دولت اوباما بي عدالتي است. اين زندان بايد بسته شود و زندانيان بايد در دادگاهي عادل محاکمه يا آزاد شوند.
اوباما در جريان مبارزات انتخاباتي خود در سال 2008 قول داده بود زندان گوانتانامو را تعطيل کند اما تاکنون به وعده خود عمل نکرده است. همچنين حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا در چندين کشور جهان در دوران رياست جمهوري اوباما به شدت افزايش يافته است.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.