معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکي مشهد فروش هر نوع دارو خارج از چرخه داروخانه ها را ممنوع اعلام کرد .

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا ، دکتر محمد رضا صابري با بيان اين که فروش دارو خارج از اين چارچوب دخالت در نظام دارويي کشور محسوب مي شود و جرم است، گفت: فروش اينترنتي دارو حتي در صورت داشتن تائيد صحت دارو و تاريخ ممنوع است .

وي تصريح کرد: بيشتر داروهايي که به صورت اينترنتي فروخته مي شود تقلبي است چون داروهاي مورد نياز عموم مردم  به فروش نمي رسد  بلکه بيشتر داروهاي لوکس از این طريق توزيع مي شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکي مشهد به شهروندان توصيه کرد:  مکملهاي دارويي نيز از طريق داروخانه ها تهيه شود چون افرادي که از اين طريق  اينترنت دارو مي فروشند بيشتر به دنبال سودجويي هستند.

دکتر محمد رضا صابري به آيين نامه اي در باره سرنوشت داروهاي تقلبي کشف شده اشاره کرد و گفت: داروهايي که خارج از نظام توزيع دارويي درکشور ضبط مي شود بايد معدوم شود چون انبار و خودروهاي حمل دارو شرايط خاص خود را داردبه عنوان مثال اگر تاريخ مصرف دارويي 2 سال قيد شده اين زمان براي زماني است که دارو در شرايط استاندارد نگهداري شود نه زماني که در زيرزمين نگهداري و غير استاندارد توزيع مي شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکي مشهد به برخي مراجعه کنندگان به بخش مسموميت بيمارستان امام رضا (ع) مشهد اشاره کرد و گفت: بيشتر افراد به صورت سرپايي درمان مي شوند با اين حال دليل مراجعه بخشي از مراجعه کنندگان به بخش مسموميت هاي بيمارستان ناشي از مصرف اين گونه داروهاي‌خوراکي و مکمل هاست.

وي درباره خريد کالاهاي بهداشتي اظهار داشت: شهروندان کالاهاي بهداشتي را از مراکز معتبر خريداري کنند تا مشکلي به وجود نيايد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکي مشهد هم چنين درباره کالاهاي تقلبي که بيشترين آمار را به خود اختصاص داده اند گفت: کالاهاي مصارف جنسي، تجهيزات و داروهاي لاغري و چاقي ، مکمل هاي دارويي و لوازم آرايشي از اين جمله است.

دکتر محمد رضا صابري ياد آور مي شود: مکمل هاي دارويي مجازکه بيشتر جوانان براي بدن سازي استفاده مي کنند در داروخانه ها عرضه مي شود و افراد مي توانند با مراجعه به اين مراکز مجاز مکمل مورد نياز را تهيه کنند.
برچسب ها: فروش ، دارو ، اینترنت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار