رئیس کل دادگستری قزوین از تشکیل بیش از 70 پرونده تخلف انتخاباتی در ایام تبلیغات در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، جمال انصاری در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان که به مناسبت هفته قوه قضائیه در سالن اجتماعات دادگستری برگزار شد، اظهار داشت: 80 پرونده انتخاباتی به دستگاه قضایی وارد و منتهی به حکم شده است که برخی از این پرونده‌ها در سطح کمی قرار دارند.

وی افزود: تبلیغات دو واقعه بزرگ ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا تحمل‌پذیری بالایی را می‌طلبید؛ چراکه در صورت وجود اندیشه‌های پیشگیرانه و برخوردی، هیچ‌گاه تخلف در ایام تبلیغات صورت نمی‌گرفت.

این مسئول با اشاره به ضرب و جرح در ایام تبلیغات انتخابات در یکی از شهرستان‌ها و مجروح شدن فردی با قمه گفت: فرد دستگیر شده در بازداشت موقت در زندان به سر می‌برد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: البته در شهرستان مذکور در ایام انتخابات فراز و فرودهایی وجود دارد.

انصاری در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اختلاس در استان قزوین بیان کرد: در خصوص اختلاس میزان 10 میلیارد به بالا را تعریف کرده‌اند که در استان قزوین اختلاس به چنین رقمی وجود نداشته و در مواردی بسیار کمتر از این رقم بوده است.

وی افزود: نظارت درون‌سازمانی و برون‌سازمانی به شدت در دستگاه قضایی وجود دارد و نظارت‌های دادرسی، اخلاق و تشکیلاتی در دستگاه قضایی جاری و ساری است.

این مسئول ادامه داد: با توجه به مراجعه‌های زیاد مردمی و حساسیت موجود در دستگاه قضایی، بیشتر نارضایتی‌ها از دستگاه قضایی تبلیغ می‌شود؛ بنابر این اگر فردی از دور افتاده‌ترین روستاهای استان قزوین علیه کارکنان دستگاه قضایی شکایت و اقدامی ارائه کند، آإن گزارش بررسی و رسیدگی می‌شود؛ چراکه دادگستری برای به حداقل رساندن ایرادات تلاش می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: هر گونه بی‌توجهی، تعمد، سهل‌انگاری و سهو کارکنان دستگاه قضایی قابل اغماض نیست و باید برای اصلاح امور و رفع مشکلات مردم تلاش کنند.
برچسب ها: انتخابات ، پرونده ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.