گفتگو ویژه خبری سه شنبه شب با حضور سجادی و استیلی برگزارشد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران ، گفتگو ویژه خبری  سه شنبه شب با حضور سجادی و استیلی برگزارشد.
 
در ابتدای این برنامه حمید سجادی معاون وزیر ورزش و جوانان  صعود  مستقیم تیم ملی ایران را به مقام معظم رهبری و ملت ایران تبریک گفت و حمایت همه جانبه مردم را از تیم ملی در مراحل بعدی خواستارشد.
 
همچنین حمید استیلی بازیکن اسبق تیم ملی  نیز  ضمن تبریک این صعود بر اینکه چندان بازی آسانی با کره نداشتیم تاکید کرد.
 
وی در ادامه افزود : در 3 بازی آخر که با تیم های قطر ، لبنان و کره داشتیم در واقع از گروه مهمی صعود کردیم . زیرا هر یک خطا و سهل انگاری  می توانست فرصت حضور در جام جهانی را از ما بگیرد.
 
وی ادامه داد : از زمانیکه کی روش قابلیت و توانایی لیگ ایران را پذیرفت و سیستم بازی را از حالت 3-3-4 به 1-3-2-4 تغییر داد اتفاقات خوبی در تیم ملی پدید آمد که نوید روزهای خوشی بود. تغییر نگاه  جامعه ورزشی و فوتبالی به وقایع جدید تیم ملی موجب شد وحدت بین مردم و فوتبال بیشتر شود . انگیزه ها بالا رفت و امید بیشتر شد.
 
 
وی گفت : برد امروز تیم ملی حاصل یک کار جمعی بود ، گرچه قوچان نژاد توانست در یک موقعیت خاص پس از یک حرکت سازنده صاحب توپ شده و  تک گل صعود را وارد دروازه حریف کند ، اما همه تیم برای این پیروزی آماده بودند. البته از دفاع شگفت انگیز  رحمان احمدی هم  درون دروازه نباید به راحتی رد شد ، وی نیز  مثل قوچان نژاد به حق بازیکن برتر میدان بود.
 
وی ادامه داد: این بازی از آن جهت بسیار اهمیت داشت که برای تیم ملی حیاتی بود  اگر  مساوی می کردیم  و به پلی آ ف می رفتیم ، هیچ معلوم نبود سرنوشت ما برای حضور در جام جهانی چه می شود. اکنون  هم وضعیت ازبکستان و اردن را پیدا می کردیم .
 
 
تاج در گفتگوی  تلفنی
 
نایب رییس سازمان لیگ در یک تماس تلفنی  در ادامه این نشست اظهار داشت :  من از صمیم قلب این پیروزی را به همه تبریک می گویم و امیدوارم این افتخارات ادامه داشته باشد .
 
وی گفت : برای آنکه مقدمات این  برد آماده شود باشگاه ها و مسئوولان مربوطه بسیار همکاری کردند . با اینکه بعضی از باشگاهها از فشردگی بازی ها لطمه دیدند ، اما ما مجبور بودیم  در هفته های آخر بازیها را با فاصله  تقریبا 3 روز برگزار کنیم.
 
وی گفت : صعود بزرگسالان به جام جهانی پس از موفقیت های اخیر فوتبال نوجوانان  و ساحلی بازان کارنامه فوتبال ایران را در روزهای اخیر درخشان کرد.
 
وی  با اشاره به اینکه اگر ازبک ها نیز صعود مستقیم به برزیل داشتند خوشحال می شدم ادامه داد : ازبکستان تیم شایسته ای برای حضور در جام  جهانی است ، امیدوارم بازی سختی در پلی آف نداشته باشد.
 
تاج  درباره استقبال امروز از ملی پوشان گفت :  در استقبال عمومی از ملی پوشان در استادیوم آزادی ، هماهنگی لازم بین وزارت ورزش ، فدراسیون فوتبال ، استانداری و نیروی انتظامی انجام گرفته است . ملی پوشان ساعت  13  به تهران می رسند و ساعت 17 با یک بالگرد اختصاصی در ورزشگاه آزادی مورد استقبال عمومی مردم عزیز قرار می گیرند.
 
 
برنامه وزارت ورزش برای تدوام این افتخارات
 
 
سجادی در پاسخ به این سئوال که چه برنامه ای در پیش دارید گفت :  ورزش نماد پیشرفت در همه کشورهاست .زیرا ورزش بستر رشد فردی و سلامت اجتماعی در هر مقطع و سنی است . ورزش در 3 شکل آن یعنی آموزشی ، همگانی و حرفه ای طالب خاصی دارد .
 
وی افزود : در طرح جامع ورزش کشور  باید بسیاری از موضوعات لحاظ شود و بعضی  موارد اصلاح گردد. چه بسا که برخی از نمایندگان مجلس بالاخص امیر رضا خادم در این خصوص پیگیر اصلاح موانع موجود بوده است.
 
وی با اشاره به ورزش پایه و استعدادیابی گفت: از مرحله ای که یک استعداد وارد عرصه ورزش می شود و به تدریج با آموزش و تمرین  مرحله به مرحله به قهرمانی نزدیک می شود ، همیشه یک مورد کم بوده  و آن وجود کارشناس متخصص است که حلقه مفقوده و تضمینی ورزش  محسوب می شود .
 
وی اظهار داشت : اگر با یک تدبیر حساب شده بتوانیم متخصصان و فارغ التحصیلان مربوطه را در ورزش جذب کنیم و به فعالیت در کنار افراد با تجربه به فعالیت بگماریم ، می توانیم از محصول مشترک فعالیت  آنها به نتایج مطلوب و قابل استفاده ای دست یابیم . ما برای نقد وبررسی برنامه های پیشنهادی نیاز به افراد تحصیلکرده وباتجربه داریم تا طبق قانون و برنامه  رفتار کنیم . رفتار به دور از منطق و  ناگهانی فقط صرف هزینه و تلف کردن وقت است .
 
استیلی: نیاز به تقویت ورزش پایه داریم
 
در ادامه صحبت های سجادی  بازیکن اسبق تیم ملی گفت :  ما نیاز داریم برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت ورزشی را در کشور از هم تفکیک کنیم . لازمه آن هم تشخیص درست است .  اینکه بعد از این همه مشقت و سختی تیم ملی را تا مرحله بعد رها کنیم کار درستی نیست . باید توجه داشته باشید میانگین سنی بازیکنان بالاست که همین امر بر سرعت دوندگی آنها تاثیر نامطلوبی دارد که به زودی  خواهیم دید.
 
وی افزود : در برنامه های بلند مدت اولویت اصلی  باید پرورش استعدادها و جهت دهی به فعالیت آنها باشد . تربیت نیروی انسانی و تربیت جسمی استعدادها بحث جدی و مهمی است که باید مد نظر همه باشد.
 
استیلی اظهار داشت : به تازگی شنیده ام که 30 درصد از بودجه ورزش کاسته شده که جای تاسف دارد. هنوز تکلیف 3 هزار اماکن ورزشی مشخص نشده که این کاهش بودجه  بسیار مزید بر ناراحتی ست. به جای اینکه امکانات بیشتری در اختیار مردم قرار گیرد گاهی اوقات کم هم می شود.
 
مجبور می شویم به سراغ کمک های مردمی برویم
 
سجادی در پاخ به سوالات استیلی گفت : ما سالانه برای تکمیل پروژه های عمرانی در عرصه ورزش حداقل به 300 میلیارد تومان بودجه نیاز داریم که با افزایش قیمت  تجهیزات ورزشی و غیر از آن دچار کسری بودجه هم می شویم . برای تکمیل همین تعدادی که شما می فرمایید حداقل 3 هزار میلیارد تومان  نیاز داریم . برای همین مجبور می شویم به سراغ کمک های مردمی و حتی خیر خواهانه برویم .
 
وی در مورد فرصت سازی پیرامون ورزشهای قهرمانی حال حاضر در کشور اظهار داشت : شنا ، ژیمناستیک ،دوومیدانی ، تیر و کمان ، دوچرخه سواری ، بوکس ،وزنه برداری و قایقرانی 8 رشته ای هستند که  در قالب فدراسیون  می توانند از فرصت های قهرمان سازی استفاده کنند. ما اکنون در اولویت های وزارت ورزش  توسعه پایگاه های قهرمانی را در دستور کار داریم . در ادامه موفقیت های گوانژو ، المپیک و هم اکنون هم صعود به جام جهانی  ، امیدوار به روزهای آینده هستیم .
 
 
سجادی : کی روش در  جام جهانی با ملی پوشان  است
 
سجادی در ادامه افزود : علی رغم برخی اظهار نظرهای سلیقه ای ، ما با ادامه کار کیروش موافقیم ، زیرا قابلیت های خود را ثابت کرده است. او همراه ملی پوشان در جام جهانی حضور خواهد داشت .
برچسب ها: سجادی ، استیلی ، جام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار