رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: نخستین سفر هیات اقتصادی و بازرگانی آذربایجان غربی در سالجاری به هندوستان توسعه پیش از پیش روابط اقتصادی استان با این کشور را فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، عباداله اکبری در نشست خبری با اصحاب رسانه که در زمینه دستاوردهای هیات اقتصادی و بازرگانی اعزامی آذربایجان غربی به هندوستان در سالن اجتماعات سازمان برگزارشد اظهار داشت: هیات اعزامی در این سفر به تعداد زیادی از اهداف خود دست یافت که پیش بینی می شود با اجرایی شدن تصمیمات اتخاذ شده در این سفر روابط اقتصادی استان با کشور هندوستان پیش از پیش توسعه یابد.

وی با اشاره به فضای انتخاباتی کشور گفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری، حماسه سیاسی و اقتصادی در متن جامعه تحقق می یابد و امسال مردم ایران اسلامی باید با حضور فعال در انتخابات ضمن خلق حماسه سیاسی، مشت محکمی بر دهان دشمنان نظام و انقلاب وارد کنند.

وی با بیان اینکه در شرایط تحریم اعزام هیات تجاری به سایر کشور ها ضروری است افزود: در این شرایط، باید از ظرفیت متقابل برای گسترش تعاملات دوجانبه در جهت تامین اقلام و کالاهای اساسی کشور استفاده کرد.

اکبری با اشاره به اینکه کشور هندوستان به لحاظ گستردگی جمعیت و رو به توسعه بودن آن بازار هدف مناسبی برای فروش تولیدات استان به ویژه مواد غذایی و پوشاک به شمار می رود تصریح کرد: لذا براساس برنامه ریزی های صورت گرفته امسال هیات 21 نفره اقتصادی و بازرگانی استانی از پنجم تا دوازدهم اردیبهشت عازم این کشور شدند.

وی افزود: پیرو جلسات متعددی که با اتاق بازرگانی هند، اتاق بازرگانی اعراب و هند و اتحادیه سازمان های صادر کننده هند برگزار شد هیات اعزامی از استان به شرح پتانسیل ها و ظرفیت های سرمایه گذاری در بخش های مختلف استان پرداختند.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی به لحاظ برخورداری از موقعیت خاص ترانزیتی منطقه مناسبی برای سرمایه گذاری هندوستان به شمار می رود ابراز داشت: براساس اطلاعات ارائه شده در این جلسات فعالان اقتصادی این کشور برای سرمایه گذاری در بخش صنعت، به ویژه سیمان و معادن استان اظهار علاقه مندی کردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از هماهنگی برای تشکیل میز ایران در هند خبر داد و افزود: تشکیل میز ایران در هندوستان چشم انداز فوق العاده ای از مبادلات تجاری فی مابین دو کشور را در آینده ترسیم می کند.

وی به استقبال طرف های هندی از محصولات کشاورزی، خشکبار و کنسانتره میوه جات اشاره کرد و ادامه داد: به علت کافی نبودن منابع داخلی هند و واردات کنسانتره بی کیفیت چینی به این کشور، مسئولان هند به جهت آشنایی با کیفیت بسیار بالای کنسانتره استان علاقه مند به همکاری در این حوزه شدند.

اکبری به قدمت چندین ساله هندوستان در ساخت جواهر آلات از طلا اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود ذخایر عظیم و معادن غنی طلا در شهرستان تکاب امیدواریم طرف هندی برای سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی طلا و استخراج و فرآوری سایر محصولات معدنی ابراز علاقه مندی کنند.

وی خاطر نشان کرد: انعقاد قرارداد همکاری شرکت مارال صنعت استان با شرکت MVM و شرکت آذرباطری با شرکت مانیکا و مکاتبه شرکت سخت سا در خصوص واردات و صادرات آهن آلات با کشور هند از دیگر دستاوردهای این سفر هستند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.