دبير علمي چهارمين همايش سراسري طب و قضا گفت: به منظور بررسي محورهاي چهارمين همايش سراسري طب و قضا، با حضور قضات، اساتيد، اعضاي هيات علمي دانشگاه ها و كارشناسان پزشكي قانوني، تاكنون 56 جلسه از جلسات كارگروه هاي اين همايش در 31 استان كشور برگزار شده است.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان پزشكي قانوني كشور، دكتر آريا حجازي با بيان اين مطلب افزود: 285 نفر از قضات، كارشناسان پزشكي قانوني، اعضاي هيات علمي و اساتيد دانشگاه ها و كارشناسان ذي ربط در سراسر كشور در قالب كارگروه هاي تخصصي مشغول بحث و برگزاري جلسات در خصوص محورهاي همايش چهارم طب و قضا هستند كه آبان امسال در استان فارس برگزار خواهد شد.

وي با اشاره به برگزاري جلسات مستمر در استان ها اظهار داشت: بر اساس برآورد صورت گرفته از جلسات كارگروه هاي طب و قضا در استان ها، كارگروه مرور زمان و چالش های موجود در بیمه مسئولیت تا كنون 15 جلسه، كارگروه راهکارهای نیل به وحدت رویه در رسیدگی به دعاوی پزشکی 24 جلسه و كارگروه مسئولیت کادر درمانی در موارد تعدد اسباب 17 جلسه برگزار كرده اند.

به گفته دكتر حجازي تشكيل جلسات كارگروه هاي استاني  تا زمان جمع‌بندي نهايي نتايج در كارگروه شيراز و آماده شدن مطالب آن براي طرح در چهارمين همايش سراسري طب و قضا ادامه دارد.

يادآور مي شود، چهارمين همايش سراسري طب و قضا با موضوع مسئوليت هاي حقوقي گروه پزشكي و به منظور بررسي سه محور مسئوليت مدني، كيفري و انتظامي در خطاهاي پزشكي، چالش هاي موجود در فرايند رسيدگي به دعاوي پزشكي و مسئوليت مدني، كيفري و انتظامي مرتبط با تجهيزات و ملزومات پزشكي، بيمارستاني و خدمات پاراكلينيكي هشت و نه آبان ماه سال جاري با حضور قضات، پزشكان،‌كارشناسان، حقوقدانان و .... در شهر شيراز برگزار مي شود.

علاقه مندان مي توانند چكيده مقالات علمي خود را حداكثر تا 31 تير ماه امسال به دبيرخانه همايش ارسال كنند. براي كسب اطلاعات بيشتر پايگاه اطلاع رساني همايش به نشاني http://congress.lmo.ir/  در دسترس علاقه مندان قرار دارد./ح
برچسب ها: طب ، قضا ، همایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.