25 درصد تولیدات پالایشگاه نفت لاوان به کشورهای عربی صادر می شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس مدیر عامل شرکت پالایش نفت لاوان گفت: نفت کوره و بخشی از گاز مایع، محموله های صادراتی این پالایشگاه را تشکیل می دهد.

دادور افزود: 75 درصد تولیدات این پالایشگاه نیز مصرف داخلی دارد.
وی تصریح کرد: با اجرای طرح بهبود فرآیند شرکت پالایش نفت لاوان ، تولید بنزین از یک میلیون و 80 هزار لیتر به2میلیون و 800 هزار لیتر در روز، نفت گاز از یک میلیون و 700 هزار لیتر به چهار میلیون لیتر در روز و گاز مایع از 30 تن به 100 تن در روز افزایش می یابد.
مدیر عامل شرکت پالایش نفت لاوان گفت: با اجرای این طرح ، تولید فرآورده های سبک با ارزش شامل گاز مایع، بنزین ، سوخت جت و نفت گاز افزایش و تولید فرآورده سنگین نفت کوره و آلاینده های زیست محیطی کاهش می یابد.
دادور افزود : با استفاده از20 هزار بشکه میعانات گازی پارس جنوبی ، ظرفیت پالایش نفت خام از 30 هزار به 60 هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت .
وی تصریح کرد: تولید فرآورده های نفتی مطابق با استانداردهای روز جهانی یورو چهار ، بهینه سازی مصرف انرژی، فراهم شدن زمینه اشتغال ، ارتقای سطح دانش و تجربه نیروی انسانی و استفاده بهینه از ظرفیت ها و امکانات داخلی از دستاوردهای اجرای این طرح است.
مدیر عامل شرکت پالایش نفت لاوان میزان سرمایه گذاری در این طرح را 80 میلیون یورو عنوان کرد و گفت: همه مراحل این طرح به دست متخصصان داخلی اجرا شد./س

برچسب ها: صاردات ، پالایشگاه ، لاوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.