رئیس اداره مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری گفت: 96 درصد از مراتع این استان، ممیزی شده و بهره برداران صاحب حق این زمین ها شناسایی شده است.

محمدرضا محمدی، هدف از اجرای طرح ممیزی مراتع را افزایش بهره برداری صحیح و اصولی از مراتع خواند و افزود: طرح ممیزی پنج هزار هکتار از مراتع این استان نیز از ابتدای امسال شروع شده است.
وی افزود: برای تعیین بهره برداران صاحب حق مراتع استان چهارمحال و بختیاری در این طرح، اکیپ های ممیزی مراتع تشکیل شده و برای شناسایی بهره برداران مجاز برای استفاده از مراتع به مناطق مورد نظر اعزام می شوند.
محمدی گفت: این طرح هر ساله از ابتدای تیر ماه آغاز می شود که در آن، دامداران مجاز شناسایی شده و برای آنان پروانه چرای دام صادر می شود.
وی با بیان بروز خشکسالی های اخیر و کاهش تولید علوفه در مراتع استان چهارمحال و بختیاری گفت: مراتع این استان نیازمند مدیریت صحیح از سوی بهره برداران و مرتعداران است و انجام عملیات ممیزی نیز در این راستا صورت می گیرد.
رئیس اداره مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری افزود: دامدارانی که مراتع آنان تاکنون ممیزی نشده است می توانند برای ارائه درخواست ممیزی مراتع به اداره منابع طبیعی شهرستان محل سکونت خود مراجعه کنند./س
برچسب ها: ممیزی ، مراتع ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.