حالا دیگر برای هر‌کاری باید پای اینترنت بنشینیم و این‌ها جدای از کارهای روزمره هستند؛ ثبت‌نام دانشگاه، شارژ تلفن همراه و موارد دیگر. یعنی شاید در طول یک روز، ساعت‌های زیادی به صفحه رایانه خيره شده ‌باشیم و این خیره‌شدن مداوم، مشکل دیگری را برای ما ایجادخواهد کرد؛ سندرم چهره کامپیوتری.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، یک جراح و متخصص زیبایی، در آمریکاموفق شده در خانم‌هایی که ساعت‌هاي طولانی پشت رایانه می‌نشینند، پدیده‌ای به نام چهره کامپیوتری را شناسایی کند. به گفته وی تمامی این خانم‌ها نشانه‌هایی از
سال خوردگی زودهنگام مانند چین‌خوردگی‌های عمیق بر روی گردن و صورت دارند.افرادی که عادت دارند هنگام کار با رایانه و نگاه‌کردن به نمایشگر آن، اخم‌های خود را در هم بکشند یا چشم‌هایشان را جمع کنند، به مرور زمان خطوط عمیقی بر روی چهره‌شان به وجود خواهد آمد. محققان معتقدند شگفت انگیزتر این است که پژمرده‌شدن زودهنگام پوست و ماهیچه‌های فک پایینی در خانم‌ها به دلیل نشستن طولانی مدت پشت رایانه است. محققان پیشنهاد داده‌‌اند افراد در کنار نمایشگر رایانه خود آینه‌ای قرار دهند تا هر از چند گاهی خود را در آن نگاه کنند و ببینند که آیا اخم کرده‌اند یا نه. زیرا معمولا زمانی که افراد در حال فکر‌کردن هستند، به طور ناخودآگاه اخم‌ها را در‌هم می‌کشند/س.

برچسب ها: خیره ، مانیتور ، پیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.