استانداراصفهان: اصفهان گنجینه ای زنده و پویا است و تا کنون فعالیت های زیادی برای تبدیل آن به گنجینه صورت پذیرفته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، علیرضا ذاکر اصفهانی در جلسه انجمن گنجینه داران استان که در استانداری برگزار شد، فضای فرهنگی استان رابسیار مطلوب ارزیابی نمود.

استاندار اصفهان افزود: اصفهان دارای محیطی طبیعی، زیبا و سراسر پاکی برای داشتن یک زندگی پاک و مطهر است و شایسته است که این شهر با برنامه های مدون در دراز مدت به گنجینه تبدیل گردد.

وی با اشاره به اینکه اصفهان از جاذبه های فراوان و ظرفیت های فوق العاده‌ای همچون وجود افراد هنرمند، اهل هنر و دارای تفکری ماورایی برخوردار است، اظهار داشت: فضای فرهنگی این استان ایجاب می کند که زندگی مطلوبی داشته باشی.

ذاکر اصفهانی استان اصفهان را حوزه تمدنی توصیف کرد که سرمایه انسانی، هنر ، فرهنگ و تاریخ را دل نهفته دارد و افزود: تا کنون 102 اثر صنایع دستی این دیار ممهور به مهر اصالت یونسکو شده است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ اصفهان دارای یک عمق تاریخی است، اذعان داشت: برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در برخی کشورها تأثیر بسزایی در معرفی این گنجینه تمدنی دارد.

استاندار اصفهان پیگیری مبحث گنجینه فرش را برای استان با توجه به ظرفیت های بسیار در این زمینه حائز اهمیت دانست و بر حفظ آثار تاریخی استان تأکید کرد.

وی با اشاره به ساخت حدود 7 سایت گردشگری در استان طی سال های اخیر، تصریح کرد: جذب گردشگر یکی از ظرفیت های استان است که پرداختن به ان ضرورت دارد.

ذاکر اصفهانی در پایان اظهار داشت: مجموعه مدیریت استان در کنار پیگیری و پیشبرد فعالیت های عمرانی و صنعتی استان رابطه خوبی با بدنه اجتماعی و خصوصا خیرین دارد.

وی در ادامه نقش سازمان های مردم نهاد در شکل گیری و جهت دهی فرهنگ جامعه را بسیار مؤثر خواند و یادآور شد: ارتباط این سازمان ها با مدیران است تأثیر بسزایی در پایه گذاری اهداف تعیین شده و رسیدن به آن خواهد داشت./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.