مدیر فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی یزد از آغاز فعالیت شبکه ملی سلامت (شمس) در یزد خبر داد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی یزد در طراحی و اجرای پروژه شبکه ملی سلامت در زمره پنج استان برتر کشور قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد/

احسان سلطانی با بیان اینکه توسعه فناوری اطلاعات محور صرفه‌جویی است، اظهار داشت: با توسعه فناوری اطلاعات نه تنها سرعت، دقت و کیفیت خدمت رسانی افزایش می‌یابد بلکه این مهم، اصلی‌ترین ابزار برای صرفه‌جویی و تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به نهایی شدن پروژه شبکه ملی سلامت (شمس) در یزد عنوان کرد: این شبکه یکی از زیرساخت‌های اصلی برنامه پزشک خانواده و همچنین سامانه پرونده الکترونیک سلامت (سپاس) است که علاوه بر آن، برگزاری دوره‌های آموزش مجازی، کتابخانه الکترونیکی پزشکی و مشاوره پزشکی آنلاین از جمله خدمات قابل ارائه بر بستر این شبکه خواهد بود.

سلطانی ادامه داد: هم‌اکنون تمام مکاتبات اداری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در حوزه‌های آموزشی، درمانی و بهداشتی، آزمون‌ها و آموزش‌های مجازی ویژه کارکنان و جلسات ویدئوکنفرانسی به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها بر بستر این شبکه انجام می‌شود.

مدیر فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطرنشان کرد: با اجرای این پروژه که تاکنون اعتباری بیش از 2میلیارد ریال برای آن هزینه شده است، حدود 300 نقطه این مرکز دانشگاهی اعم از ساختمان‌های اداری، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، مراکز بهداشتی و درمانی روستایی و شهری، خانه‌های بهداشت، دانشکده‌ها و پایگاه‌های اورژانس با همکاری شرکت مخابرات استان از طریق فیبر نوری و ADSL به شبکه شمس متصل شده‌اند.

سلطانی در بخش دیگری از سخنان خود، فعالیت سامانه اتوماسیون اورژانس 115 را از دیگر سامانه‌های اجرا شده بر بستر شبکه شمس عنوان و خاطرنشان کرد: این سامانه تلفیقی از GPS ، نرم افزار مدیریت حوادث و تلفن شبکه‌ای است که علاوه بر تسریع در ارتباط بین مرکز و پایگاه‌های اورژانس، موقعیت مکانی و وضعیت آمبولانس را در لحظه مشخص می‌کند.

وی عنوان کرد: این امر باعث مدیریت هرچه بهتر ماموریت‌ها و خدمت رسانی سریع‌تر به بیماران و مصدومان حوادث می‌شود.

این مسئول با اشاره به پیشرفت 90 درصدی شمس در دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهار امیدواری کرد: با تامین زیرساخت‌های لازم در برخی از مراکز روستایی توسط شرکت مخابرات استان یزد، هرچه سریع‌تر 100 درصد نقاط استان، زیر پوشش این شبکه قرار گیرند.

مدیر فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی یزد همچنین از راه‌اندازی سامانه هوشمند نوبت دهی اینترنتی برای تمام کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی دانشگاهی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: امیدواریم با راه‌اندازی این سامانه کاملا هوشمند، حضور فیزیکی افراد برای دریافت نوبت در این کلینیک‌ها به صفر برسد./س

برچسب ها: سلامت ، شبکه ، راه اندازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.