شروع تابستان آغاز فصل سفر به شهرهای دور و نزدیک است و خانواده‌ها معمولا مدتی پیش از سفر به فکر جمع‌کردن وسایل و انتخاب هتل و موارد دیگر هستند؛ اما برای نوع غذا و رستورانی که در آنجا غذا می‌خورند، ایده خاصی ندارند

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، شاید زیاد شدن رستوران‌های بین‌راهی در شهرهای مختلف و تغییر ذائقه مردم به غذاهای بیرون، دلیل این اعتماد باشد. نکته مهم اینجاست که مسمومیت‌های غذایی یکی از مهم‌ترین اتفاق‌هایی است که برای خیلی‌ها در طول سفر می‌افتد، به همین سبب نیاز به توجه ویژه دارد.یک متخصص تغذیه در این باره گفت: غذاهای دست‌کاری شده مثل کباب، سالاد و غذاهای گوشتی در معرض فساد و مسمومیت سریع قرار دارند و برای سفر و استفاده در بین راه، انتخاب خوبی نیستند.
دکتر تیرنگ نیستانی افزود: غذاهای طبخ شده در ابتدا باکتری‌های اندک و غیر مضری دارند و در طول مسیر و با گذشت زمان، تکثیر و مسمومیت‌زا می‌شوند.وی گفت: غذاهای که به دست‌کاری نیاز دارند، بهتر است هنگام توقف و استراحت در بین راه طبخ شوند تا از سلامت بیشتری برخوردار باشد.
وی ادامه داد: بسیاری از افراد نیز به رستوران‌های بین‌راهی مراجعه می‌کنند که در صورت توجه نکردن به موازین بهداشتی و استانداردها، امکان مسمومیت‌های شدید وجود دارد.
این متخصص تغذیه تاکید کرد: بسیاری از افراد با تفکر اینکه مسمومیت غذایی تنها به شکل اسهال و استفراغ ساده بروز می‌کند، اقدامات درمانی لازم را انجام نمی‌دهند.
نیستانی سیستم ایمنی کودکان و افراد مسن را ضعیف دانست و اظهار کرد: در افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، مسمومیت غذایی مشکل‌ساز است و می‌تواند سلامتشان را به خطر اندازد. وی تصریح کرد: رفتن به رستوران‌های بین‌راهی غیر بهداشتی و غیراستاندارد، آموزش غیرمستقیم به کودکان و نسل‌های آینده است که موارد بهداشتی را نادیده بگیرند/س

برچسب ها: شیوع ، مسمومیت ، غذایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.