رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در حوزه ICU و مراقبت‌های ویژه مشکل داریم چون جمعیت ما رو به مسن شدن است و به سمت بیماری‌های غیر واگیر می‌رویم.

به گزارش خبرنگارعلمي باشگاه خبرنگاران، حسن ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در جلسه دفاع از نخستین رساله دکترای تخصصی اخلاق پزشکی کشور که در دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به ظرفیت کشورمان افزود: در حوزه ICU و مراقبت‌های ویژه مشکل داریم چون جمعیت ما رو به مسن شدن است و به سمت بیماری‌های غیر واگیر می‌رویم، همچنین شاخص امید به زندگی از 54 به 74 سال افزایش یافته و در 20 سال آینده این افراد جمعیت کلان ما را تشکیل می‌دهند و در مرحله پایانی سرطان‌ها افزایش خواهد یافت.


وي در ادامه اظهارداشت: اولویت‌های درمان را باید به چه افرادی اختصاص دهیم؟ به طور مثال در بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان شهدای تجریش عمده افراد بالای 80 سال حدود 5 ماه می‌شود که در زیر دستگاه تنفسی بستری هستند. لذا با توجه به مقدورات کشور که جوابگو نیست گاهی بیمارستان‌ها نمی‌توانند جوان 25 ساله که تصادف کرده است را در بخش ICU پذیرش کنند؛ که این معضل فقط مختص کشور ما نیست بلکه در کشورهای توسعه یافته نیز وجود دارد.

نتوانستیم شاخص مرگ و میر نوزادان را  کنترل کنیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پايان اظهارداشت: ما در کشور همه شاخص‌های حوزه سلامت را توانسته‌ایم کنترل کنیم اما شاخص مرگ و میر نوزادان را نتوانسته‌ایم کنترل کنیم.

هزینه‌های زیادی در این حوزه شده و اگر بخواهیم هر نوزادی را احیا کنیم در آینده به دلیل عقب‌ماندگی بسیاری از نوزادان خسارت بالا و هزینه‌های زیادی به نظام سلامت وارد می‌شود که به نوعی ظلم به حقوق دیگران است./ع2
برچسب ها: مراقبت ، دانشگاه ، علوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار