تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان برای حضور در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان چهارشنبه 29 خرداد تهران را به مقصد مکزیک ترک کرد.

ایرج مظفری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: هیچ یک از تیم های شرکت کننده در مسابقات قهرمانی جهان برای کسب عنوان پنجم و یا ششمی نمی آیند، همه به دنبال رسیدن به قهرمانی هستند ما همه از این قائده مستثنی نیستیم.

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان گفت: تمرینات آماده سازی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران از همان ابتدای کار برپایه قهرمانی در جهان بود، معتقدم شاگردانم لیاقت رسیدن به مدال طلای جهان را دارند.

وی خاطر نشان کرد: برای نیل به اهداف متعالی و کسب عنوان قابل قبول در مسابقات جهانی تمام کارهایی که باید انجام بدهیم، را اجرا کردیم به جرات می گویم که هیچ چیز از قلم نیافتاده است همه از نظر فنی وهم تخصصی تمام کارها انجام شده است

*** شرایط خاص حاکم بر مکزیک را می شناسیم

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان در ادامه تصریح کرد: به منظور آنکه در مکزیک از نظر آب و هوایی و دیگر مسائل حاشیه ای دچار مشکل نشویم، وضعیت این کشور را به طور کامل مورد بررسی قرار دادیم به طور مثال متوجه شدیم که در این کشور نباید بازیکنان در معرض مستقیم نور آفتاب قرار بگیرند باید از میوه های این کشور به خصوص در روزهای ابتدایی حضورمان زیاد استفاده کنند چون سرشار از مواد معدنی عالی است به خاطر شرایط اقلیمی خاص مکزیک نباید دو جلسه اول تمرینات ملی پوشان برنامه های پرشی داشته باشند.

*** با تیمی پاک نتیجه خوب خواهیم گرفت

مظفری یاد آور شد: ترکیب تیم ملی نوجوانان اعزامی به عاری از هر گونه بازیکن دارای صغر سنی است ما با یک تیم پاک ، نتیجه قابل توجهی کسب خواهیم کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: من در حال حاضر هم نتیجه خود را از این تیم گرفته ام ،‌ چون علاوه بر قهرمانی در قاره آسیا ، 2 الی سه نفر از بازیکنان این تیم در مسابقات قهرمانی جوانان جهان تیم ملی کشورمان را در ترکیه همراهی خواهند کرد،‌ همچنین 95 نفر از بازیکنان آماده نوجوانان ایرانی توسط 24 مربی از سراسر کشور طی سه مرحله اردوی استعداد یابی شناسایی شدند. این مسائل برای من به معنای نتیجه گیری بسیار موفق و قابل قبول است.

***درصد اشتباه فنلاندی ها پایین ولی شکست پذیرند

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان در خصوص بازی نخست تیم ایران در این دوره از مسابقات جهانی اظهار داشت: ما در روز اول رقابت ها باید به مصاف تیم ملی فنلاند نماینده قاره اروپا برویم ، خوشبختانه موفق به تهیه فیلم بازی آنها شدیم.

طی آنالیزی که از این فیلم داشتیم از نوع بازی و اجرای تاکتیک فنلاندیها به خوبی مطلع شدیم ،‌ به طوری که آنها بسیار کم اشتباه و تیم بسیار خوب و آماده ای هستند به طور کلی پوئن ها منفی مستقیم کم دارند اما با توجه به این موضوع تیم چندان پرقدرتی نبوده و قابل شکست هستند.

وی یاد آور شد: از میان حریفان مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان نوع بازی فرانسه هم مثل فنلاند است ما مقابل آنها مشکل چندانی نداریم اما روس ها از قدرتمندترین حریف ما در این رقابت هاست و چون طبق قرعه کشی روز اول مسابقات به قرعه استراحت خورده است به خوبی فرصت آنالیز ما را دارند.

گفتنی است : تیم ملی ایران در مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در گروه ( C)‌ با تیمهای روسیه ، فنلاند ، فرانسه و روآندا هم گروه است و طبق قانون چهار تیم اول جدول رده بندی به مرحله دوم رقابت ها صعود می کنند./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار