یک کارشناس تغذیه توصیه کرد، با نوشیدن آب میوه های تابستانی از خطر گرمازدگی در امان بمانید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

فرزاد بابایی افزود  : در گرمای شدید سیستم بدن دچار تغییر می شود و شرایطی مشابه شرایط تب برای فرد ایجاد می کند که متابولسیم بدن وی را 7 تا 13 درصد افزایش می دهد همچنین از دست رفتن آب بدن به دلیل تعریق  از  دیگر پیامدهای گرما برای بدن افراد است و همراه آب، مقدار قابل توجهی املاح و الکترولیت نیز از بدن فرد دفع می شود.

 وی گفت :سدیم و پتاسیم مهمترین املاحی هستند که همراه آب در زمان گرما از بدن خارج می شو ند  مواد دیگری چون آهن، زینک و کلسیم نیز ممکن است همراه آب دفع شوند که مقدار آن ها بسیار ناچیز است.

 وی افزود: میوه های فصل تابستان می توانند میزان آب و الکترولیت بدن را تنظیم کنند و بهتر است قبل از قرار گرفتن در معرض گرمای شدید، از آن ها استفاده کرد که خربزه، طالبی، هندوانه، زردآلو و ... می توانند تا حدی از بروز گرما زدگی جلوگیری نمایند و سرشار از آب و املاح هستند.

این کارشناس تغذیه با تاکید بر لزوم استفاده از آب فراوان در روزهای بسیار گرم، افزود : در شرایط عادی توصیه می شود هر فرد هشت لیوان آب در روز مصرف نماید، اما این میزان نیاز در روزهای گرم بسیار بیشتر است.

وی عنوان کرد : لازم است در زمان گرمای شدید از مصرف آب خیلی سرد به شدت پرهیز شود و همچنین آب آرام و به صورت جرعه جرعه نوشیده شود ./س


برچسب ها: تغذیه ، توصیه ، گرمازدگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.