با تقسیم بندی اعتبارات پژوهشی بین 21 دانشگاه از میان 60 دانشگاه شاهد جهش و تحول اساسی در سال های جاری در حوزه پژوهش هستیم.

محمد مهدی نژاد نوری، معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در صد و یکمین جلسه دائمی کمیسیون شورای عالی عتف به خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: در صد و یکمین جلسه دائمی شورای عتف به اعتباری که از سوی نظارت راهبردی ریاست جمهوری مبنی بر طرح های کلان ملی ارائه شده بود ارزیابی و بررسی شد.

وی افزود: از میان 5 یا 6 میلیارد تومان اعتباری که برای طرح های پژوهشی در نظر گرفته شده است باید بگویم این اعتبارات میان 21 دانشگاه از میان 60 دانشگاه تقسیم شده است.

وی با بیان این مطلب که دلیل واگذاری این اعتبارات به بیست و یک دانشگاه مواردی از جمله ارائه گزارش به موقع در خصوص طرح های کلان ملی بوده است چنانچه هر گاه گزارشی به موقع از سوی یکی از دانشگاه ها به سازمان ارائه می شده امروز نیز این اعتبارات به همان دانشگاه ها ارائه شده است.

مهدی نژاد نوری تصریح کرد: الحمدالله با بودجه مصوبی که توسط رئیس جمهور مصوب شده است ما حدود 200 میلیارد تومان منابع را در نظر گرفته ایم که تقریبا مشروط نیست و انشاالله به وزارت علوم داده می شود که برای طرح های پژوهشی و طرح های کلان ملی هزینه شود البته علاوه بر آن هم 400 میلیون دلار از محل مازاد درآمد نفتی پیش بینی شده که امیدواریم این امر هم محقق شود.

وی خاطرنشان کرد:امیدواریم در حوزه پژوهش با توجه به افزایش اعتبار سهم پژوهش از درآمد نا خالص ملی جهشی اتفاق بیفتد چرا که این جهش هم از لحاظ حجم فعالیت ها موجب 10 برابر شدن فعالیت ها در این زمینه پژوهشی می شود./ح

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.