جان کري وزير امور خارجه آمريکا در چارچوب تلاش براي حل و فصل اختلافات با مقامات افغان بر سر تصميم واشنگتن مبني بر گشودن باب مذاکرات رسمي با طالبان، تاکنون دو بار با حامد کرزاي رئيس جمهور افغانستان تلفني گفتگو کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، اين ديپلماسي تلفني پس از آن صورت گرفت که کرزاي اعلام کرد دولت افغانستان با توجه به تناقض آشکار ميان گفتار و کردار مقامات آمريکايي در خصوص فرايند صلح اين کشور ، مذاکرات امنيتي را با آمريکا در کابل به حال تعليق در آورده است .
جنيفر پساکي سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا اعلام کرد: جان کري شب گذشته و صبح امروز دو بار تلفني با کرزاي صحبت کرده است . 
وي افزود :‌  وزير خارجه آمريکا در اين مذاکرات تاکيد کرده است واشنگتن نام امارت اسلامي افغانستان را به رسميت نمي شناسد و دولت قطر اطمينان مي دهد که دفتر سياسي طالبان مطابق با شرايط تعيين شده از سوي دولت قطر در دوحه به فعاليت خود ادامه خواهد داد . 
پساکي گفت :‌ ما در عين حال خرسنديم که وزارت امور خارجه قطر با صدور بيانيه اي اين موضوع را روشن کرده است که نام اين دفتر، دفتر سياسي طالبان افغانستان است و نه دفتر سياسي امارت اسلامي افغانستان و  اين عبارت  نادرست از سردر اين دفتر برچيده شده است . 
وي تصريح کرد دفتر طالبان نبايد به مثابه سفارت افغانستان تلقي شود و يا مسئولان اين دفتر فقط نماينده طالبان هستند و  نبايد به مثابه نمايندگان دولت يا امارت افغانستان رفتار کنند . 
پساکي افزود دولت اوباما همچنان به برقراري صلح در افغانستان دموکراتيک و يکپارچه متعهد است .







برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، جان ، کری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار