سرپرست سابق تیمهای ملی تنیس روی میز گفت: با توجه به غیبت تیم ها صعود ایران به جمع هشت تیم برتر رقابتهای قهرمانی آسیا هنر بزرگی نیست.

محمود نظری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اضافه کرد: ملی پوشان ایران در دو بخش زنان و مردان کمتر از 10 روز دیگر قرار است در بوسان کره جنوبی در رقابتهای قهرماني آسیا شرکت کنند از آنجا که تیم ملی مردان ایران دارای رنکینگ 34جهانی است با سید هشت وارد مسابقات شده و به نظر می رسد حضور در جمع هشت تیم برتر قابل پیش بینی است و اگر غیر این نتیجه به دست آید، مطمئنا راضی کننده نیست.
 
وی توضیح داد: البته غیبت کره شمالی و تیم پنجم دوره قبل مسابقات و که رنکینگ 17 جهان را دارا است نقش اصلی را در قرار گرفتن ایران در سید هشت مسابقات داشته است.
 
نظری خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل برنامه ریزی های نادرست فدراسیون، امتیازات و رنکینگ تیمی موثر است تیمی موثر است همواره افت کرده  یا در جا زده است همین عامل باعث شده تا تیم ایران  همواره از هشت تیم آسیایی از نظر رنکینگ عقب باشد و حتی امکان پیش گرفتن از آنها با توجه به ارتقای رنکینگ بازیکنان ایم تیم ها حتی هندوستان نزدیک ترین رغیب کشورمان در آسیا وجود ندارد.
 
دبیر سابق کمیته فنی فدراسیون تنیس روی میز اعلام کرد: با توجه به غیبت کره شمالی  نزدیک ترین رقیبانی که می توانند مانع رسیدن ایران به هشت تیم برتر آسیا شوند، تیم های ملی تایلند با رنکینگ 50 جهان و قطر با رنکینگ 56 و امارات متحده عربی با رنکینگ 60 هستند.  
 
نظری در خصوص تیم ملی بانوان ایران در رقابتهای قهرمانی آسیا اذعان داشت: در بخش بانوان با غیبت کره شمالی رنکینگ 10دنیا و اندونزی (تیم 49 جهان) تیم ملی بانوان ایران با رنکینگ 57 جهان با سید یازده وارد جدول مسابقات تیمی می شود و در صورتی که بتواند حداقل یکی از تیم های قزاقستان (دارای رنکینگ 48 دنیا) یا مالزی (دارای رنکینگ 36) پیش بینی بگیرد نتیجه خوب و قابل قبولی را کسب نموده است.  
 
وی پیش بینی کرد: بانوان ایران از آن جا که کمتر در میادین بین المللی حاضر می شوند رنکینگ واقعی خود را در جهان دارا نیستند و فکر می کنم پتانسیل پیشی گرفتن از قزاقستان را دارد.  
 
کارشناس تنیس روی میز کشورمان با اشاره به عدم برگزاری اردوی مدت دار و باکیفیت برای ملی پوشان زنان و مردان اظهار داشت: با توجه به عدم برگزاری اردوهای بلندمدت و باکیفیت برای تیم های ملی آقایان و بانوان و نبود میادین تدارکاتی برای حضور در رویداد مهمی مانند قهرمانی آسیا باید انتظارات جامعه تنیس روی میز را از ورزشکاران و کادر فنی با امکانات محدود ارزیابی کرد ضمن این که حتی اگر موفقیتی کسب شود نباید به حساب مدیریت و برنامه ریزی های جاری گذاشت. /آق
برچسب ها: پینگ پنگ ، نظری ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار