وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ضرورت اجرای طرح مالیات بر خانه‌ها و زمین‌های خالی و معاملات مکرر گفت: قطعا اجرای این طرح سبب کاهش قیمت مسکن در سطح کشور می‌شود.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، علی نیکزاد در جمع خبرنگاران در حاشیه حضور در شهر جدید گلبهار و بازدید از چند واحد مسکن مهر با اشاره به میزان ساخت و ساز مسکن مهر در کشور اظهار داشت: در مجموع در طول دولت نهم و دهم ساخت میلیون و 300 هزار واحد مسکونی آغاز شد که از این تعداد دو میلیون و 120 هزار واحد مربوط به مسکن روستایی است.

نیکزاد در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کلید ارزانی مسکن در کشور در دست چه کسی است و وزارت راه و شهرسازی چه راهکاری را می‌دهد، اذعان داشت: بنده از آدم‌هایی که فرافکنی کنند نیستم، نباید فراموش کنیم که طبق آمار سرشماری سال 90 در جمهوری اسلامی ایران 21.2 میلیون خانوار زندگی می‌کنند درحالی که تعداد واحدهای مسکونی موجود در کشور 21.6 است.

نیکزاد تاکید کرد:‌ قطعا تا زمانی که این طرح اجرا نشود این مشکلات را خواهیم داشت؛ البته ما پیش از انتخابات با کمیسیون اقتصادی مجلس مذاکراتی را پیرامون این طرح داشتیم که با انتخابات مواجه شدیم و دیگر مذاکره‌ای صورت نگرفته و این طرح در مجلس بلاتکلیف مانده است.


برچسب ها: اجرای ، طرح ، مالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.