گیدو وستروله ، وزیر امور خارجه آلمان روز جمعه درکیف ، پایتخت اوکراین ، « عدالت گزینشی » اعمال شده از سوی دولت اوکراین را محکوم و درخواست کرد که یولیا تیموشنکو ، مخالف اصلی دولت بتواند زندان را ترک و برای مداوا به آلمان سفر کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ; وزیر امور خارجه آلمان پیش از دیدار با ویکتور یانوکوویچ ، رئیس جمهور اوکراین در گفتگو با خبرنگاران گفت : از نظر ما ، تیموشنکو کاملا حق دارد روند قضایی عادی داشته باشد و از درمان پزشکی مناسبی برخوردار شود.

وی افزود پیشنهاد آلمان درباره درمان تیموشنکو در آلمان همچنان بر روی میز قرار دارد.یولیا تیموشنکو ، نخست وزیر سابق و بانوی انقلاب نارنجی 2004 اوکراین در سال 2011 به جرم سوء استفاده از قدرت به هفت سال زندان محکوم شد. کشورهای غربی این حکم را سیاسی می دانند.

اتحادیه اروپا اعلام کرده است زندانی شدن تیموشنکو هر گونه امضای توافقنامه همکاری یا تجارت آزاد با اوکراین را غیرممکن می سازد.

گیدو وستروله که اکنون به اوکراین سفر کرده است ، پیش از دیدار با رئیس جمهور این کشور با سران مخالفان و یوگنیا تیموشنکو ، دختر یولیا تیموشنکو دیدار و گفتگو کرد.

برچسب ها: آلمان ، اوکراین ، تیموشنکو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار