بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در بسیاری از مناطق استان اردبیل شش مصدوم برجای گذاشت و ده‌ها راس دام را تلف کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / در یک تغییر ناگهانی هوا بارش باران شدید در بسیاری از نقاط استان اردبیل سبب جاری شدن سیل در بسیاری از مناطق شمال این استان شد به طوری که بیشترین خسارت از مشگین‌شهر، گرمی و اصلاندوز گزارش شده است.

در شبانه‌روز گذشته بیشترین میزان بارش از پار‌س‌آباد با 30 میلیمتر گزارش شده است به طوری که ساکنان اردبیل نیز با یک هوای ابری پائیزی و شدت بارندگی بی‌سابقه به استقبال تابستان گرم رفتند.

همچنین بر اثر بارش شدید باران و جاری شدن سیل در بخش مرکزی مشگین‌شهر چند روستا 30 تا 80 درصد خسارت دیده به طوری که علاوه بر مصدومیت چهار نفر، صدها راس دام تلف شده و به تاسیسات متعدد روستایی خسارت سنگینی وارد شده است.

به گفته بخشدار مرکزی مشگین‌شهر تغییرات ناگهانی دما و بارش شدید و سیل‌آسای باران چهار روستای بخش مرکزی را با خسارات 30 تا 80 درصدی رو به رو کرده به طوری که برخی از منازل روستایی، اصطبل احشام، جاده‌های بین مزارع، باغات میوه، مزارع گندم و جو، بوستان‌های روستایی و همچنین معابر عمومی با خسارت هنگفتی رو به رو شده‌اند.

علی فرهادی اضافه کرد: آبگرفتگی معابر و اصطبل‌ها سبب تلف شدن احشام شده و به شبکه آب روستایی 50 درصد خسارت وارد شده و در برخی از محلات تیر برق تخریب و سیم‌های برق نیز به حال خود رها شده است.

وی اظهار داشت: ما با تشکیل جلسه ستاد بحران در دهیاری کوزنق از دستگاه‌های خدمات‌رسان آب و فاضلاب، برق، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی خواسته‌ایم تا میزان خسارت وارده را برآورد کرده و نسبت به تعمیر امکانات تخریب شده اقدام کنند.

این مسئول گفت: با حضور مسئولان اورژانس و هلال احمر مصدومان مداوا شده در وضعیت خوبی هستند.

از مرادلوی مشگین‌شهر نیز خبر می‌رسد بر اثر جاری شدن سیل راه ارتباطی 10 روستا مسدود شده است.

بارش باران در اصلاندوز و آبگرفتگی معابر سبب طغیان رودخانه ارس و دره‌رود شده به طوری که مسئولان هشدار داده‌اند ساکنان و مسافران از تردد در حاشیه رود ارس و دره‌رود خودداری کنند/س.

برچسب ها: اردبیل ، جاری ، شدن ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.