زنجان/

صدور 1682 گواهینامه مهارت در فنی و حرفه‌ای خرم‌دره

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای سمیه خرم‌دره گفت: برای هزار و 682 کارآموز فنی و حرفه‌ای این شهرستان گواهینامه مهارت صادر شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران فاطمه خلیلی به هزینه و نحوه ثبت‌نام در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و افزود: هزینه ثبت‌نام و حضور در کلاس‌های این سازمان 2 هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه هنرجویان از دو طریق می‌توانند در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای ثبت‌نام کنند، تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت سازمان پیش ثبت‌نام کرده و هزینه مربوطه را واریز کنند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای سمیه خرم‌دره اضافه کرد: همچنین علاقه‌مندان می‌توانند با حضور در بخش آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای ثبت‌نام خود را اعلام کرده و برای حضور در دوره‌ها معرفی شوند.

وی به سن متقاضیان حضور در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: بیشتر علاقه‌مندان کلاس‌های رایانه تخصصی که در شیفت صبح فنی و حرفه‌ای سمیه برگزار می‌شود 20 تا 25 سال دارند.

خلیلی با بیان اینکه رشته‌های الکترونیک، برق و رایانه بیشترین متقاضیان ثبت‌نام در فنی و حرفه‌ای خرم‌دره را دارد، اظهار کرد: در کلاس‌های شیرینی پزی و آشپزی بیشترین متقاضی ثبت‌نام به بانوان 20 تا 35 سال اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه در رشته و عرصه‌های مختلف تعداد متقاضیان حضور در برنامه‌های فنی و حرفه‌ای متفاوت است، تصریح کرد: بیشترین متقاضی در رشته دسر، تزئین و سفره آرایی به افراد 15 تا 20 سال اختصاص دارد.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای سمیه خرم‌دره با اشاره به اینکه هنرجویان و کارآموزان قبل از ثبت‌نام کلاس‌های فنی و حرفه‌ای و آغاز کلاس‌ها مشاوره می‌شوند تا علاقه‌مندی آنها به رشته‌ها مشخص شود، گفت:‌ مشاوران با توجه به سن و شرایط و علاقه‌مندی کارآموزان را برای ثبت‌نام در کلاس‌های مناسب راهنمایی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته برای هزار و 682 کارآموز در فنی و حرفه‌ای خرم‌دره گواهینامه صادر شده است، گفت: در فصل تابستان تعداد افراد متقاضی برای حضور در کلاس‌های این سازمان افزایش می‌یابد.

خلیلی اضافه کرد: کارآموزانی که در سه ماه نخست سال گذشته در کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای خرم‌دره تحت آموزش بودند در سه ماه نخست سال جاری پیگیری می‌شود تا زمینه ایجاد اشتغال برای آنها در حرفه مورد تخصص‌شان مشخص شود.

وی با بیان اینکه در تحقیق و پیگیری فنی و حرفه‌ای از کارآموزان خصوصی یا تعاونی بودن اشتغال آنها نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: همچنین وضعیت استخدام یا تحصیل کارآموزان نیز سؤال می‌شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.