کرمانشاه/

کرمانشاه استانی با تنوع فرهنگی و قومی فراوان

در استان کرمانشاه اقوام و مذاهب مختلفی زندگی می‌کنند و تنوع فرهنگی و قومی در این استان به‌وضوح دیده می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

اقوام مختلف با لهجه‌ها و فرهنگ‌های مختص به خود در این دیار، سالیان سال است که با صفا و دوستی کنار هم زندگی می‌کنند.

در کنار این تنوع قومی، این استان چهار فصل دارای تنوع جغرافیایی نیز هست. دیار کرمانشاهان دارای دشت‌های وسیع، کوه‌های برافراشته، نقاط سردسیر و گرم‌سیر است و بخش زیادی از ساکنان این استان مهمان‌نواز را روستائیان باصفا و عشایر غیور تشکیل می‌دهند.

عشایر این استان همواره به صفا، یک‌رنگی، مهمان‌نوازی و سلحشوری معروف بوده‌اند و کارنامه پرافتخار عشایر در دوران دفاع مقدس گویای این موضوع است.

عشایر این استان همچون سایر استان‌های دیگر از نقطه‌ای به نقطه دیگر می‌روند و از طریق پرورش دام امرار معاش می‌کنند.

عشایر بیشتر احتیاجات خود را از طریق امکاناتی که در اختیار دارند، تهیه می‌کنند و زندگی ساده و باصفای آنان در دامن طبیعت، در هیچ خانه مجللی تجربه‌شدنی نیست.

لبنیات تازه، روغن حیوانی، گوشت تازه و زندگی پرتحرک و سالم موهبتی است که عشایر از آن بهره می‌برند و با تهیه مواد خوراکی همچون کشک و ترخینه، به‌نوعی برای زمستان آذوقه ذخیره می‌کنند.

عشایر در کنار سختی‌هایی که برای گذراندن زندگی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، زندگی را بسیار ساده می‌گیرند و رسومات جالب و اصیلی دارند.

مراسم ازدواج، مراسم کوچ، شب‌نشینی‌های دور بخاری هیزمی، تهیه مایحتاج و... در زندگی عشایر دارای قواعد ویژه خود است که از گذشته دور تاکنون پابرجا مانده است./س

برچسب ها: کرمانشاه ، تنوع ، قومی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.