ملی پوش کامپوند تیر و کمان تأکید کرد: در سال 2011 تمام مدالهای ممکن بین المللی را گرفتیم اما در سال 2012 گویا بیل را بر سر خودمان زدیم.

امیر کاظم پور در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران درمورد یکسال دوری از مسابقات بین المللی توضیح داد: اردوهای تیم ملی در این مدت برگزار می شد اما از کمبود مسابقه ضربه زیادی خوردیم. اگر در چند مسابقه شرکت کرده بودیم کمک زیادی به کسب مدال در مسابقات جهانی امسال می کرد.

به هر حال با رفع تعلیق ها شرایط به تدریج بهتر می شود. وی در مورد مسابقات جهانی تیر و کمان تأکید کرد: نتیجه مسابقه آخر در ترکیه از بازیهای شانگهای بهتر بود. من در این بازیها تا مرحله یک چهارم نهایی بالا آمدم اما برنامه ریزی مسابقات به گونه ای بود که در روز حذفی دو مسابقه سنگین میکس تیم ابتدا برگزار شد و بعد وارد مسابقات حذفی انفرادی شدیم همین موضوع باعث شد کشش لازم را در مرحله یک چهارم حذفی نداشته باشیم.

**عابدی تجربه کافی برای رده بندی میکس نداشت

وی ادامه داد: دیدار رده بندی تیم میکس مقابل کانادا بود. من شرایط این بازیها را قبلاً تجربه کرده بودم اما مینو عابدی هم تیمی ام برای دومین بار به مسابقات جهانی اعزام می شد و شرایط تازه را تجربه می کرد . جو مسابقات مراحل نهایی هم با توجه به وجود دوربین ها و تماشاگران کاملاً استرس زا و سنگین است و همین موارد باعث بروز مشکل برای تیم ما شد.

کاظم پور اشاره کرد: 20 روز بعد یک دوره مسابقه جهانی و یک ورلد کاپ در کشور کلمبیا برگزار می شود .
حضورمان در مسابقات جهانی با حمایت کمیته ملی المپیک قطعی است اما برای مرحله سوم ورلد کاپ که با فاصله کمی نسبت به جهانی در همان کشور کلمبیا برگزار می شود هنوز صحبتی نشده و شاید به خاطر هزینه ها اعزام نشویم.

**شانس رسیدن به فینال فینالیست ها را داریم

ملی پوش کامپوند افزود: درحال حاضر بعد از 2 مرحله جام جهانی در رنکینگ نهم هستم و عابدی نیز با 16 امتیاز در رده دهم قرار دارد. در صورت شرکت د ر دو مرحله بعدی این مسابقات امکان رسیدن به جمع هشت نفر برتر راهیابی  به فینال فینالیست های جام جهانی در سال 2013 را داریم اما با توجه  به هزینه های سنگین احتمال اعزام نشدن تیم هم وجود دارد.

وی تأکید کرد: امکان اعزام تیم کامپوند به تنهایی هم وجود دارد. برای مسابقات جهانی که هر چهار سال یکبار برگزار می شود بهترین های جهان دعوت می شوند که از ایران من و زمانی نژاد در بین آقایان دعوت شدیم اما با توجه به نبودن زمانی نژاد، مجید قیدی جایگزین وی شد. در بین دختران هم مهتاب پارسا مهر و مینو عابدی دعوت شدند.

**باید 2 سال برای بازگشت به شرایط قبل زحمت بکشیم

کاظم پور تصریح کرد: ما در سال 2011 تمام مدالهای ممکن را گرفتیم اما در سال 2012 بیل را بر سر خودمان زدیم. حالا هم باید دو سال زحمت بکشیم تا به شرایط قبلی برگردیم. البته این به شرایط کشور هم بستگی دارد. تجهیزات تیر و کمان واقعا گران هستند و داشتن این تجهیزات مهم است.

**هر بسته نیز یک میلیون و ششصد هزار تومان!

وی اضافه کرد: در حال حاضر برای هر 60 تیر باید یک میلیون و 600 هزار تومان پول بدهیم که این هزینه مصرفی است. از طرفی برای هر کمان باید 14 میلیون تومان پرداخت کنیم.

ملی پوش تیر و کمان تشریح کرد: با توجه به اینکه فدراسیون توانایی پرداخت هزینه های تجهیزات ما را ندارد باید به صورت شخصی هزینه کنیم البته این شرایط تقصیر فدراسیون هم نیست و نتیجه قیمت دلار و تحریم ها است. حتی بعد از مدال های سال 2011 یکی از شرکت های تیر و کمان اسپانسرها شد تا سالی 2 کمان به من و مهتاب پارسا بدهد اما به خاطر تحریم اجازه این کار را پیدا نکردند.

کاظم پور گفت: ما که با هر فشاری خود را در این رشته بالا می کشیم اما وزارت ورزش هم به جای تقدیر تمام قهرمانی های ما را 2 واحد جایزه حساب کرد و در مجموع دو میلیون تومان پرداخت کردند که حتی هزینه بخشی از تجهیزاتمان هم نمی شود.
شکل جدید لیگ کمک زیادی به تیم ملی نمی کند.

وی در مورد شروع  لیگ توضیح داد: در تیم افق سپید توان عضویت دارم که با وجود تازه وارد بودن سرمایه گذاری خوبی انجام داده است.
نحوه برگزاری لیگ هم امسال تغییر کرده به شکلی که 3 قسمت دارد و 2 قسمت آن شبیه کار مسابقات جهانی است اما مرحله مقدماتی را تغییر داده اند که به کمک ورزشکاران ملی پوش نمی آید. امیدوارم بعد از چند هفته برگزاری با مشخص شدن ایرادات کار آنها را رفع کنند.

وی ادامه داد: در کل با وجود مشکلات کارهای فدراسیون طبق برنامه ریزی دقیق پیش می رود و امیدوارم شجاعی که از سال قبل روی کار آمده در فدراسیون موفق باشد./آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار