دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه در حال حاضر اداره اجرایی کشور کار سخت و طاقت‎فرسایی است گفت: وظیفه همه ما این است که با همه توان به دولت و رئیس جمهور متتخب کمک کنیم تا بتوانیم از این مسیر پیچ تاریخی به سلامت عبور کنیم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ محمدرضا باهنر در جلسه ماهانه جامعه اسلامی مهندسین اظهار داشت: حماسه سیاسی که مقام معظم رهبری انتظار و مطالبه داشتند محقق شد و حضور مردم بسیار چشمگیر و خوب بود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین به برخی تحلیل‌های داخلی و خارجی درباره کاهش مشارکت مردم در انتخابات که مدتها قبل از برگزاری انتخابات ارائه شده بود اشاره کرد و گفت: عده‌ای تحلیل می‌کردند که مردم سر صندوق‌های رای نمی‌آیند و یا اینکه مشارکت‌شان کاهش می‌یابد و عمده دلایل آن را وضعیت نابسامان اقتصادی ذکر می‌کردند اما خوشبختانه دیدیم که مردم هوشیار هستند و پای نظام خود ایستاده‌اند.

باهنر به همزمان برگزار شدن انتخابات ریاست جمهوری و شوراها اشاره کرد و گفت: در دید کلان از این همزمانی سود بردیم و دو انتخابات هم افزایی خوبی داشتند و در مجموع نیز تلاش‎های خوبی صورت گرفت اما در حال حاضر ما نمی‌خواهیم در این باره به قضاوت قطعی برسیم چرا که به نظرم باید بنشینیم و این همزمان شدن را تحلیل کنیم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین افزود: در بعضی شهرها احساس کردیم که انتخابات شوراها فضای انتخابات ریاست جمهوری شد و در برخی نقاط دیگر هم اینگونه نبود و دو انتخابات به خوبی برگزار شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری بسیار خوبی داشتیم و فردی هم که انتخاب شد مشخصه‌های خوبی دارد اظهار داشت: حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر روحانی نقاط قوت بعضی از دولتها را دارد و نقاط ضعف آنها را هم کمتر دارا است و ما نیز حدود ۱۶ سال با وی در مجلس کار کرده‌ایم و باید بگوییم شعارهایی که رئیس جمهور منتخب مطرح کرد، شعار نبود بلکه جزو ساختار و سبک وی است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین به فراجناحی بودن حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی اشاره کرد و ادامه داد: وی سعی می‌کند از همه جناح‌ها استفاده کند و مطمئنا تندروها و رادیکال‌ها را به کار نخواهد گرفت و عموما به دنبال افرادی است که درو نکنند و داس هم نداشته باشند، همانگونه که خودش نیز در گفتگویش با رسانه‌ها این مسئله را مطرح کرد. روحانی فردی است که از مشورت‌های دیگران استفاده می‌کند اما خودش تصمیم می‌گیرد. و سعی می‌کند خودش امور را مدیریت کند.

باهنر با بیان اینکه رئیس جمهور منتخب تحت تاثیر تفکرات خشن قرار نمی‌گیرد گفت: حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی یک فرد ستادی است و بنده هم خودم معتقدم که رئیس جمور بودن باید ستادی باشد.

وی اظهار داشت: احمدی نژاد کار ستادی نمی‌کرد و میدانی تصمیم می‌گرفت اما حجت الاسلام و المسلمین روحانی فردی ستادی است.

باهنر با بیان اینکه رئیس جمهور علاوه بر کار ستادی باید کار میدانی را هم دنبال کند تصریح کرد: امیدواریم برخی اشتباهاتی که احمدی نژاد داشت جبران شود البته هرچند که وی خدمات زیادی هم در کشور انجام داد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه حجت الاسلام و المسلمین روحانی را اصلاح طلب نمی‌دانم تاکید کرد: البته نمی‌توانیم بگوییم که وی صددرصد هم در دامن اصولگرایان قرار دارد؛ ۸ سال درگیر افراط‌گری‌های شدید اصلاح طلبان بودیم و یادمان هم نمی‌رود که بیشترین ضربه‌ها را آیت الله هاشمی از اصلاح طلبان تند خوردند و متاسفانه طی ۸ سال اخیر یک افراط‌گری دیگری در کشور راه افتاد.

وی با بیان اینکه احمدی نژاد از همان روزهای اول اعلام کرد که کاندیدای اصولگرایان نبوده است افزود: اما افکار عمومی به گونه ای دیگر قضاوت کرد و مردم نیز با رای خودشان قدرت را به جریان میانه رو منتقل کردند که امیدهای زیادی هم به وجود آورده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور منتخب فردی نیست که بخواهد از سیاست‌های کلی نظام تخطی کند ادامه داد: اگر برخی اصولگرایان تند هم این نگرانی را داشته باشند بنده این نگرانی را ندارم.

وی به نامه‌ای که چند روز قبل از انتخابات حجت‌الاسلام روحانی برای مقام معظم رهبری نوشته بود اشاره کرد و گفت: در آن نامه ای که حجت الاسلام و المسلم روحانی خدمت رهبری فرستاده بودند یادآوری کرده بود که ما همیشه همراه بودیم و الان هم هستیم.

باهنر با بیان اینکه در حال حاضر اداره اجرایی کشور به شدت کار سخت و طاقت فرسایی است ادامه داد: وظیفه همه ما این است که با همه توان به دولت و رئیس جمهور متتخب کمک کنیم تا بتوانیم از این مسیر پیچ تاریخی به سلامت عبور کنیم و باید همه ظرفیت ها جمع شود.

عضو جبهه پیروان امام و رهبری به روز اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: ما آنروز بسیار استرس داشتیم و دعا می‌کردیم و نگران هم بودیم چرا که برخی بازهم به دنبال این بودند که بگویند تقلب شده اما خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی نشان داد که حساسیت بسیار زیادی روی آرای مردم دارد.

وی خاطرنشان کرد: عده‌ای در گذشته می‌خواستند توهم به وجود بیاورند و نتیجه این انتخابات باید آنان را به خود بیاورد و فضا به سمت آرامش و همدلی باشد اما بازهم بعضی‌ها حرف‌هایی می زنند و شروع می‌کنند و ما باید به دنبال فضای آرامش و امید باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: جامعه ، اسلامی ، مهندسین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار