عضو هیات علمی گروه شیشه دانشگاه هنر اسلامی تبریز از تجهیز و راه اندازی کارگاه شیشه گری فوتی در این دانشگاه خبر داد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، خانپور افزود : شیشه گری فوتی از جمله اصیل ترین هنرهای سنتی ایران است که به سبب نیازمندی به شرایط و ابزار خاص کارگاهی، به رغم قدمت سی ساله رشته صنایع دستی در دانشگاه های ایران وبرخلاف سایر هنرهای سنتی از جمله سفال، نگارگری ، فرش و... تاکنون نتوانسته بود وارد فضاهای آموزش دانشگاهی شود.

وی این اقدام را گام مهمی در جهت تکمیل اهداف آموزشی و پژوهشی گروه هنر اسلامی ارزیابی کرد و افزود : از آنجائیکه یکی از موثرترین روش های حفظ و احیای هنرهای سنتی ایران، حضور آن ها در فضاهای آموزش عالی و توسعه آکادمیک این هنرها می باشد ، دانشگاه هنراسلامی تبریز به عنوان اولین دانشگاه هنری که در رشته هنر و صنایع شیشه در مقطع کارشناسی دانشجو می پذیرد، اولین کارگاه شیشه گری فوتی مجهز به کوره ذوب بوته ای را با بروزترین امکانات شیشه گری معاصر در جمهوری اسلامی ایران و در تبریز شهر اولین ها راه اندازی نموده است.

خانپور در ادامه ضمن تشکر از همفکری و مساعدت ریاست دانشگاه برای تجهیز این کارگاه اظهار داشت : دانشگاه هنراسلامی تبریز تنها دانشگاهی است که در رشته شیشه دانشجوی تخصصی می پذیرد و در مرحله اول حدود پنجاه دانشجو از این کارگاه بهره خواهند برد .

لازم به ذکر است که معدود کارگاه های شیشه گری فوتی معاصر ایران ، در سال های اخیر به دلیل افزایش هزینه نگهداری کوره ها و نبود استادکاران ماهر در حال رکود و در آستانه تعطیلی می باشند ./س

برچسب ها: شیشه گری ، دانشگاه ، هنر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.