رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: باید برای افزایش دانش حقوقی اقشار مختلف جامعه گام برداشته شود، زیرا در این صورت به اندازه قابل توجهی از میزان مراجعه به دستگاه قضایی کاسته می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران توکل حیدری، ضمن اینکه فرا رسیدن هفته قوه قضاییه را به فعالان این عرصه تبریک گفت، اظهار داشت: چنانچه مردم از حقوق و تکالیف قانونی خود شناخت کافی کسب کنند به ندرت برای مراجعه به مقامات قضایی و تشکیل پرونده احساس نیاز می‌کنند.

وی هفته قوه قضائیه را فرصت مناسبی برای گام برداشتن در این زمینه دانست و افزود: در این ایام باید با مشارکت سازمان‌های زیرپوشش قوه قضائیه، برنامه‌های کیفی و مناسبی در راستای آگاهی‌بخشی به مردم اجرا شود، تا به این ترتیب در اقامه عدالت و احقاق حقوق حرکت سازنده‌ای انجام گیرد.

حیدری حل و فصل اختلافات، گسترش آزادی‌های مشروع، کشف جرم، تعقیب مجرم، اجرای حدود الله و پیشگیری از وقوع جرم را مهم‌ترین وظایف دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت: دامنه وظایف و مسئولیت‌های این مجموعه بسیار گسترده است که برای موفق شدن در این امور همکاری اقشار مختلف جامعه را خواستار هستیم.

وی خاطرنشان کرد: هدف دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ناسالم کردن جوانان ما و به ورطه اضمحلال اخلاقی کشاندن آنها است، در حالی که باید آنها را به طرف فعالیت‌های سالم در زمینه اقتصادی و اجتماعی سوق دهیم، تا برای سازندگی، عمران و آبادانی ایران اسلامی همت کنند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی همکاری گروه‌های مختلف اجتماعی را برای فعالیت در زمینه پیشگیری از وقوع جرم خواستار شد و خاطرنشان کرد: این آمادگی در دادگستری، صدا و سیما، فرماندهی انتظامی و .. سایر نهادهای مجری قانون وجود دارد که با علاقه‌مندان برای فعالیت در زمینه پیشگیری از وقوع جرم وارد همکاری شود.

حیدری با اشاره به اینکه هفتم تیر ماه آیت‌الله بهشتی به دست منافقان به فیض شهادت نائل شدند به همین دلیل این ایام در تقویم کشورمان به عنوان هفته قوه قضائیه نامیده شده است، اظهار داشت: آیت‌الله بهشتی بعد از سقوط رژیم شاهنشاهی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی نسبت به بنای دستگاه قضایی کشور مبادرت کرده و با وجود مخالفت‌های فراوان لایحه قصاص را تدوین کردند، به طوری که وی در زمینه راه‌اندازی سیستم مجری قانون و عدالت کلیدی‌ترین نقش را داشت ولی هنوز آن طور که باید این شخصیت برجسته را نشناخته‌ایم و به جوانان‌مان هم معرفی نکرده‌ایم.
برچسب ها: دانش ، حقوقی ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.