تبلیغ در شهرستان‌ها نیازمند نگاه ویژه‌ای است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله علوی گرگانی به اینکه دشمنان تبلیغات را گسترده می‌کنند تا انحراف فکری را میان مردم و جوانان ترویج دهند اشاره کرد و ادامه داد:حوزه علمیه باید برنامه ویژه‌ای برای تبلیغ علمای مناطق داشته باشد،و پس از انقلاب اسلامی فاصله علما از شهرستان‌ها زیاد شد، وتمام شخصیت‌های علمی در مرکز جهان تشیع تمرکز کردند که این برای اسلام خطر است.
وی درادامه گفت: دشمن می‌خواهد پایگاه‌های اسلام در شهرستان‌ها خالی شود واز این موقعیت به خوبی استفاده می‌کنند و تبلیغات را گسترده می‌کنند تا انحراف فکری را میان مردم و جوانان ترویج دهند.
آیت‌الله علوی گرگانی با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال جدایی روحانیت از مردم است خاطرنشان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در تمام شهرستان‌ها مجتهدهای زیادی داشتیم،واکنون متاسفانه شاهد کم شدن عالم و مجتهد در شهرستان‌ها هستیم و باید به فکرآینده بود و به تبلیغ دین در شهرستان‌ها توجه ویژه شود، همین امر سبب ارتباط روحانی با مردم می شود.
وی در ادامه تصریح کرد: حوزه علمیه باید به فکر تربیت جانشین برای علمای سرزمین هاهم باشد تا اگر این بزرگان از دنیا رفتند، تبلیغ اسلام کم رنگ نشود. واگر مبلغین نباشند دین نمی‌تواند انتشار پیدا کند همچنین مبلغ باید این شایستگی را داشته باشد تا دین خدا را برای مردم ترویج دهد.وهمچنین وظیفه مبلغ دعوت به خیر، اسلام و اخلاق است، ومبلغان در هیچ شرایطی نباید از امر به معروف و نهی از منکر غافل شوند.
آیت‌الله میبدی در ادامه بیان کرد: برای تبلیغ دین باید اخلاص داشت منبر رفتن آداب دارد چراکه منبر جایگاه پیامبراکرم (ص) و حضرت علی (ع)است،وهمچنین مطالب انتقال داده شده به مردم باید مبتنی بر عقل و منطق باشد،و مبلغان باید برای خدا دین رامعرفی کنند مبلغ می تواند با عمل خود مردم را جذب کند و مبلغ باید با عمل خود جوانان را نسبت به دین تشویق کند.
میبدی با تأکید بر این‌که اگر مسائل اخلاقی را در خود پیاده کنیم شک نداشته باشید مردم به دین رغبت پیدا می‌کنند،اظهارکرد: دعوت مبلغین باید با عمل باشد و عمل انسان به گونه‌ای است که تأثیر خود را خواهد گذاشت.ومبلغان باید با جوانان ارتباط بهتری داشته باشند و با عمل خود دین را به آن‌ها معرفی کنند،درضمن وظیفه مبلغ این است از دین اسلام بگویدو معرفی بزرگان و پیشوایان دین در جذب مردم تأثیر مثبتی خواهد داشت.
استاد حوزه علمیه گفت: آنچه اخلاق می‌تواند انجام دهد را بیان و زبان خوب نمی‌تواند انجام دهد ودرضمن مبلغان نماز را باید به خوبی به جوانان معرفی کنند تا آن‌ها از انجام این فریضه الهی غفلت نکنند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.