عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار، با تاکید بر اینکه گلایه خودروسازان از نبود سوخت با استاندارد یورو ۴ توجیه پذیر نیست، گفت: طرح اعلام شکایت خودروسازان از دولت به دلیل عرضه نشدن سوخت یورو ۴ قابل قبول نبوده و نوعی فرافکنی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / کمال‌الدین پیرموذن درباره مقاومت خوروسازان در زمینه تولید خودروهای بااستاندارد یورو 4و انتقاد آنان از نبود سوخت یورو 4، افزود: از مجموع 6 پالایشگاهی که قرار بود یورو 4تولید کند حداقل 2 پالایشگاه افتتاح شده٬بنابراین اینکه خودروسازان اعلام می‌کنند سوخت نداریم اصلا توجیه پذیر نیست.

نماینده مردم اردبیل٬ نمین٬ نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: خودروسازان نمی‌توانند بگویند هیچ جایگاهی برای عرضه سوخت یورو۴ در کشور وجود نداردزیرا خود من شاهد افتتاح پالایشگاه تندگویان به عنوان تولید کننده سوخت یورو ۴بودم.

وی با رد ادعای خودرو سازان مبنی بر اینکه حتی یک جایگاه در تهران وجود ندارد که سوخت یورو ۴ عرضه کند٬تاکید کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها مقرر شده بنزین یورو ۴ابتدا در شهر تهران عرضهشودزیرا غلظت آلودگی در این شهر بیش از دیگر شهرهای کشور است٬اما چون خودروسازان نمی‌توانند درتعامل با دیگر کشورها تجهیزات خودرویی وارد کنند از کمبود جایگاه سوخت انتقاد می کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه گلایه خودروسازان از نبود جایگاه عرضهسوخت استاندارد در کشور توجیه پذیر نیست، تصریح کرد: خودروسازان باید از قانون تمکین کنند چراکه بی توجهی به این مهم برای همه آحاد جامعه خصوصا تهران زیان بار است.

پیرموذن، درخصوص طرح اعلام شکایت خودروسازان ازدولت به دلیل اجرایی نشدن مصوبه دولتمبنی بر اینکه ۶ ماه قبل از ارتقای موتور خودروها بهاستاندارد یورو۴ ٬سوخت مربوطه باید تولید و به صورت سراسری توزیع شود، تاکید کرد: خودروسازان نمی توانند چنین شکایتی را انجام دهند و اصلا طرح این شکایت قابل قبول نیست و نوعی فرافکنی است.

وی، با تاکید بر ضرورت رفع اختلاف بین محیط زیست و خودروسازان کشور از سوی دولت، یادآور شد: رئیس دولت باید به رفع این اختلاف کمک کند و با برگزاری جلسه ای به این اختلافات پایان دهد.

عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار، با بیان اینکه عنصر اصلی حیاتی یک انسان، هوا است، گفت: رئیس دولت باید با جلب همکاری های میان بخشی این معضل را رفع کند و با لحاظ کردن اولویت ها به نقطه نظرات مشترکی دست یابد؛ به هرحال این مساله باید به نفع مردم هم از بعد زیست محیطی و هم از بعد اقتصادیحل شود./س

برچسب ها: اردبیل ، عرضه ، سوخت ، یورو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.