هزاران حكايت در ادبيات كشورمان را مي‌توان در صورت شناخت بازنويسي كرد.

"محمدعلي گوديني" نويسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران گفت: كارهاي قوي و صاحب سبك خود به خود نويسندگان را تحت تاثير قرار مي‌دهد اين تاثير‌پذيزي به علت بومي بودن قلم نويسنده و سبك خاص به كار رفته در اثر او صورت مي‌گيرد.
وي افزود: علت ناموفق بودن برخي نويسندگان در تاثير‌پذيري از "صادق چوبك" بومي آن محل نبودن و تحت تاثير نوشتار تهراني يا ترجمه‌ها بودن است مطالعه بيشتر در آثار آنان سبب مي شود بهتر مانند قلم آنان بنويسند.
وي تاكيد كرد: مشكل اساسي ادبيات فعلي ما نقد است بعضي تقدها تعارف به يكديگر يا خيلي سطحي صوت كي‌گيرد نقاد حرفه‌ايث به منظور آشكار ساختن زواياي پيهان اثر براي مخاطبان نداريم.
وي ادامه داد: يك مشكل در ادبيات ما تعدد نويسندگان منتقد منصف و توانا بايد نويسنده خوب را كشف كند با نقد منصفانه و طرح نواقص اثر و راهكارهاي رفع نقص آن سالي دو، سه نويسنده خوب مطرح مي‌شود.
گوديني افزود: نويسنده در صورت تعيين زمينه كاري نوشتن در حيطه تحصيلي خود داشتن اشراف و تسلط كامل موفق مي شود نويسنده تحت اثر سبكي مانند پست مدرن در اروپا قرار مي‌گيرد نويسنده بدون دريافت مفهوم پست مدرن به نگارش در آن زمينه مي‌پردازد.
وي افزود: ادبيات بومي خود را نتوانستيم در دنيا جا بيندازيم در صورت شناخت از ادبيات كشورمان هزاران حكايت در ادبياتمان را مي‌توان با توجه به عناصر داستاني به ساده‌نويسي به سبك قديم بازنويسي كرد.
وي ادامه داد: تعداد نويسندگان زياد شده است و نويسندگانمان چه حرفه‌اي و چه غير‌حرفه‌اي به دليل نبودن منتقد در سطح پاييني مانده اند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار