اتحادیه‌ی بین‌المللی راه‌آهن‌ها (UIC) اتحادیه‌ای بین‌المللی است که دربرگیرنده‌ی ۱۴۲ راه‌آهن واز سازمان‌ های ناظر بر حمل‌ و نقل بین‌المللی ریلی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران مقر اتحاديه بين المللي راه آهن ها در پاریس، و زبان رسمی آن فرانسه است. اهداف و وظایف این اتحادیه عبارتند از:

الف) انجام تحقیق و مطالعه، به‌منظور بهبود شرایط تاسیس و بهره‌برداری از راه‌آهن، در امر حمل‌ونقل بین‌المللی

ب) احراز نماینده‌گی، از جانب راه آهن‌های عضو اتحادیه، برای بررسی مسایل مشترک مربوط، و نیز، دفاع از حقوق آن‌ها، در خارج از راه‌آهن، براساس شرایط پیش‌بینی‌شده در اساس‌نامه

پ) تامین نظم و وحدت عمل، دربین سازمان‌های بین‌المللی‌ای که عضو اتحادیه می‌باشند

ت) ارسال کلیه انتشارات، و آیین‌نامه‌ها،‌ از قبیل دستورالعمل‌ها و استانداردها، برای راه‌آهن‌های عضو

اتحادیه‌ی مزبور، حق عضویت سالیانه‌ای از اعضا، براساس طول خطوط راه‌آهن‌های آن‌ها، دریافت می‌دارد.

تحقیقات این اتحادیه، بیان‌گر این مطلب است که، استفاده از شیوه‌ی حمل‌ونقل چندوجهی، یا ترکیبی، و ایجاد کریدورهای بین‌المللی، می‌تواند موجب رونق و توسعه‌ی استفاده از حمل‌ونقل ریلی شود. درهمین راستا، برای راه‌اندازی کریدورهای بین‌المللی، نیروهای وظیفه‌ی متفاوتی را، فعال نموده است.

با ایجاد این نیروهای وظیفه، که اعضای آن را، راه‌آهن‌ها، مدیران بنادر، و کارشناسان گمرکی، در هر منطقه، تشکیل می‌دهند، به‌عنوان نمونه، رویای ارتباط ریلی، از چین به اروپا، از طریق تایلند، میانمار، بنگلادش، ایران و پاکستان، به‌حقیقت پیوسته است.

***مقررات UIC

مقررات تحت پوشش اتحادیه‌ی UIC شامل مقررات RIV ، که ناظر بر کاربرد متقابل واگن‌های باری، در ترافیک بین‌المللی و مقررات RIC ، که ناظر بر تبادل واگن‌های مسافری و توشه، است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار