مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان مركزي گفت: هدر رفت آب در استان مركزي پايين تر از ميانگين كشوري است

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، خليلي افزود: متوسط هدر رفت آب در كشور ۳۰ درصد است كه اين رقم در اين استان ۲۳ درصد است.
وي بيان كرد: هدفگذاري وزارت نيرو در اين راستا ۱۵ درصد است كه كاهش رقم فوق به اين ميزان در دستور كار جدي قرار دارد.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان مركزي ادامه داد: بخشي از اين هدر رفت به دليل فيزيكي و بخشي به دليل كنتورهاي قديمي، اشتباه در قرائت كنتور و يا چاپ قبوض و انشعابات غيرمجاز است.
خليلي اظهار كرد: در اين استان معضل انشعاب غير مجاز مشهود نيست و سال گذشته دو هزار و ۳۰۰ انشعاب غيرقانوني به مجاز تبديل شده و يكهزار انشعاب ديگر وجود دارد كه در دست بررسي است.
وي عنوان كرد: به طور متوسط هر نفر در اين استان در هر شبانه روز ۲۳۰ ليتر آب مصرف مي كند كه اين رقم از متوسط جهاني ۸۰ ليتر بالاتر است.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان مركزي اضافه كرد: قيمت تمام شده هر ليتر آب در اين استان پنج هزار و ۵۰۰ ريال است در حاليكه آب بهاي پرداختي مردم در هر ليتر دو هزار و ۴۳۰ ريال مي باشد.
خليلي گفت: از مهر سال گذشته تاكنون اين استان با كسري ۱۴ و هشت دهم درصدي بارندگي مواجه است كه بيشترين كمبود در شهرستان اراك است.
وي افزود: با توجه به اينكه مصرف آب در ايام گرم به مراتب بيشتر از ساير ايام است، مردم بايد در مصرف آب صرفه جويي كنند و به اين امر توجه ويژه داشته باشند.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان مركزي افزود: با فرهنگ سازي گسترده اي كه از سه سال گذشته در اين استان صورت گرفته، مصرف آب شش درصد كاهش يافته است.
خليلي بيان كرد: حفظ اين رقم و تلاش براي كاهش بيشتر مصرف آب از برنامه هاي جدي و در دستور كار اين شركت است./ع

برچسب ها: هدر رفتن ، آب ، کمتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.