دانشجويان انجمن اسلامي مستقل دانشگاه شيراز با صدور بيانيه‌اي ضمن تبريک به رئيس‌جمهور منتخب ملت، نکاتي را درباره بهبود فضاي دانشگاه‌هاي کشور به "حجت‌الإسلام والمسلمین حسن روحانی" يادآور شدند.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، دانشجويان انجمن اسلامي مستقل دانشگاه شيراز با صدور بيانيه‌اي ضمن تبريک به رئيس‌جمهور منتخب ملت،نکاتي را درباره بهبود فضاي دانشگاه‌هاي کشور به حجت‌الإسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی يادآور شدند.

متن بيانيه بدين شرح است:

برادر ارجمند حجت‌الإسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی

منتخب مردم در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری

سلام علیکم

مردم ایران با حضور حماسی خود در انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری بار دیگر به جهانیان ثابت کردند که به نظام خود اعتماد دارند و پشتیبان سیاست‌های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

این حضور عزت آفرین که در پاسخ به ندای وحدت بخش رهبری معظم انقلاب اسلامی بود، انتخاب شایسته‌ای را نیز به همراه داشت که این انتخاب و پیروزی حضرتعالی در این عرصه را به شما تبریک عرض می‌نماییم.

مردم ایران انتخاب به جایی را انجام دادند و حضرتعالی را که الحمدلله از یاران امام و رهبری،دارای مدیریت پخته و عقلانی،معتقد به شایسته سالاری و گردش نخبگان، دارای سوابق روشن در سنگرهای متفاوت در نظام جمهوری اسلامی، مبارز خستگی‌ناپذیر پیش از انقلاب و معتقد به عقلانیت، اعتدال و درایت هستید را انتخاب کردند.

رأی مردم به حضرتعالی رأی به اعتدال بود، رأی به عقلانیت بود، رأی به دوری از افراط و در یک کلام رأی به"تدبیر و امید"بود.

امید است جنابعالی که امتحان خود را با موفقیت در عرصه‌های مختلف پس داده‌اید در این پست خطیر نیز موفق و مؤید به تأییدات الهی باشید.

جناب حجت‌الإسلام و المسلمین روحانی

همانطور که خود بهتر از ما می‌دانید،راه موفقیت و سعادت، پیروی از فرامین ولی فقیه است. در این زمینه پیش گرفتن راه اعتدال و میانه‌روی و حرکت نمودن در کنار ولی فقیه، نه عقب‌تر و نه جلو تر چاره‌ساز است. به راستی اعتدال گوهر گرانبهایی است و امیدواریم که حضرتعالی همان طور که در تبلیغات خود نیز وعده داده‌اید راه اعتدال را پیش گیرید که امیرالمؤمنین علی(ع)فرمود:"خیرالأمور اوسطها"

شما خود را رئیس‌جمهور همه ملت ایران می‌دانید و این بسی مایه‌ی خرسندی و امید در دل ملت است. همانطور که مردم 8 سال پیش به سیاست‌های ناکارآمد دولت اصلاحات"نه"گفتند، در این دوره نیز به افراط و بی‌تدبیری‌های دولت فعلی"نه"گفتند و از شما نیز انتظار دارند ضمن اینکه نقاط قوت این 16 سال را ادامه دهید، از سیاست‌های غلط این 16 سال نیز بگذرید و به دور از افراط و تفریط،"خدمتگزار مخلص"مردم باشید.

در این 16 سال، میدان دادن به عناصر معاند و ضدانقلاب، داشتن حلقه بسته اطرافیان رئیس دولت، زاویه گرفتن از آرمان‌های انقلاب، عمل نکردن به وعده‌های تبلیغاتی، عدم توجه کافی به زندگی و معیشت مردم، شکسته شدن حدود و ثغور اخلاقی در جامعه، اجرایی نمودن امور بدون پشتوانه کارشناسی و... مردم کشور را آزار داده و انتظار از حضرتعالی این است که به اصلاح این امور بپردازید.

و اما سخنی در باب دانشگاه: همانطور که امام راحل(ره) فرمودند که دانشگاه مبدأ همه تحولات است، در این چند سال اخیر اوضاع فرهنگی، سیاسی دانشگاه‌ها در تراز جمهوری اسلامی نبوده اما راه حل آن بازگشت به دوران اصلاحات و ارتجاع نیست. فراموش نمی‌کنیم که ستاره‌دار کردن دانشجویان در آن دوره باب شد، برخوردهای امنیتی با منتقدان دانشجویی در آن دوران افزایش یافت و فعالیت‌های منتقدین محدود شد. نه راه گذر از افراط، تفریط است و نه دوای تفریط، افراط است.

دانشگاه محل جولان دادن سکولارها نیست، محل آشوب‌آفرینی و تشنج‌طلبی نیست. فقط لحظه‌ای به تشنج آفرینی عده‌ای دانشجو نمای پیاده نظام احزابی نظیر مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب در سال 78 که خود حضرتعالی از سردمداران مقابله با آن‌ها بودید، بیندیشید تا خطر این نوع سیاست‌های افراطی و تفریطی در عرصه دانشگاه‌ها به وضوح به ذهن آید. از حضرتعالی انتظار است که دانشگاه‌ها محل آزادی بیان و دیالوگ آکادمیک در چارچوب حدود و خطوط قرمز ارزشی نظام باشد.

در پایان بار دیگر انتخاب شایسته حضرتعالی را به عنوان هفتمین رئیس‌جمهور اسلامی ایران تبریک عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای شما آرزوی موفقیت در ظل عنایات حضرت ولی عصر(عج) را داریم.

انتهاي پيام/


برچسب ها: روحانی ، منتخب ، ملت ، دانشگاه ، بهبود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار