کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با تاکيد بر اينکه علماي جهان اسلام بايد علیه انحراف خطرناک تکفیری‌ها بسیج شده و با مبارزه عليه توطئه تکفيري ريشه آن را بخشکانند، اعلام کرد: دولت مصر بايد عاملان جنایت را به اشد مجازات برسانند.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس امروز (سه‌شنبه 4 تیر ) بیانیه‌ای را در محکومیت حادثه تروریستی مصر صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:
 
جهان اسلام در شرایط کنونی شاهد انحراف خطرناک فکری تحت عنوان حرکت تکفیری است که بر خلاف اصول اسلامی و آموزه‌های قرآنی، اقدام به کشتار مسلمانان آن‌هم در مقدس‌ترین اماکن یعنی مساجد که خانه خداست می‌کنند.
 
امروز و در شرایط کنونی بر علمای جهان اسلام فرض است که بدون توجه به مذاهبشان، علیه انحراف خطرناک حرکت تکفیری بسیج شوند و با مبارزه علیه توطئه تکفیری، ریشه‌ آن را بخشکاند.
 
حمله روز گذشته به مراسم جشن امام زمان (عج) در مصر و به شهادت رساندن یکی از علمای مذهبی یعنی شیخ شحاته در آخرین اقدام ضد اسلامی تفکر انحرافی خطرناک تکفیری نخواهد بود، قتل عام نمازگزاران مسلمان در مساجد پاکستان، عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و دیگر کشورهای اسلامی ننگی برای جهان اسلام است که ریشه آن انگلیس بوده و باید از طرف کلیه علمای جهان اسلام محکوم شود به‌ویژه علمای عربستان برای اینکه خود را از اتهام مبرا کند، باید این جنایت‌ها را محکوم و اعلام انزجار کند.
 
کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی، جنایت تکفیری‌ها در مصر و سایر کشورها را محکوم و برای شهید شیخ شحاته علو درجات را مسئلت می‌کند و از دولت مصر انتظار دارد عاملان جنایت را به اشد مجازات برسانند.
انتهاي پيام/
برچسب ها: بیانیه ، مصر ، تکفیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار