مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: 8 میلیون قطعه بچه ماهی در استخرهای پرورش ماهی در استان اردبیل رهاسازی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ میر آرمان واعظی امروز در بازدید از استخرهای پرورش ماهی در اردبیل از رهاسازی 8 میلیون قطعه بچه ماهی در استخرهای پرورش ماهی در استان اردبیل خبر داد و اظهار داشت: با رهاسازی این میزان بچه ماهی ما قادر خواهیم بود بخش عظیمی از نیاز‌های آبزی‌پروری استان را برطرف کرده و زمینه افزایش تولید در این بخش را فراهم آوریم.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 4 میلیون و 500 هزار قطعه بچه‌ ماهی در استخرهای پرورش ماهی استان اردبیل رهاسازی شده است و همچنان این روند ادامه دارد.

مدیرکل شیلات استان اردبیل وزن بچه‌ماهی‌های سردابی را 80 گرم و گرم‌ آبی را 200 گرم اعلام کرد و یادآور شد: با این حرکت به یقین تولید در واحد سطح افزایش می‌یابد.

واعظی یکی از ظرفیت‌های استان اردبیل را در آبزی‌پروری وجود منابع آب‌های گرم و سرد و رودهای جاری فراوان اعلام کرد و گفت:‌ اگر این منابع آب درست و صحیح مهار و کنترل شده و در قالب سدهای معیشتی و همچنین استخرها و کانال‌ها مورد بهره‌برداری قرار گیرد میزان تولید چندین برابر افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه عنوان کرد: با توجه به استقبال خوبی که مردم در سال‌های اخیر از مصرف گوشت ماهی داشته‌اند تولیدات در این حوزه هر چقدر افزایش یابد با توجه به ظرفیت بازار امکان خرید و فروش آن به مردم نیز بیشتر و بهتر فراهم خواهد شد./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.