مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی گفت: ما از رئیس جمهور آینده انتظار داریم بستر و زمینه اکران فیلم‌های ایرانی به ویژه فیلم‌های مستند و تجربی را در سطح جهانی و بین‌المللی با نگاهی درست فراهم آورد.

شفیع آقا محمدی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت:‌ بنده از زبان هنرمندان باید بگویم که این قشر تمایل دارند آثار تولیدی‌شان افزایش یابد که این افزایش نیاز به تامین اعتبار و بودجه دارد که اگر تامین نشود امکان حرکت و تکاپو در این حوزه به حداقل می‌رسد.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط تحریم و وضعیت فیلمسازی در داخل و خارج از کشور تا زمانی که منابع اعتباری تامین نشود میل و رغبت برای تولید آثار کیفی نیز وجود نخواهد داشت و ما از طرف هنرمندان در وهله اول از رئیس جمهور منتخب انتظار داریم که بودجه بخش سینمای کشور را افزایش دهد.

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ادامه داد: در وهله دوم همچنان مشکل پخش فیلم‌ها در سینماهای داخلی و خارجی لاینحل مانده است به طوری که بسیاری از آثار تولیدی مستند مطلوب و مناسب اکران نشده و مردم نمی‌توانند از مزیت‌های تولید این عرصه بهره ببرند.

آقا محمدی یادآور شد: شایسته نیست بعد از 34 سال از پیروزی انقلاب ما همچنان دنبال یک سینما آن هم به شکل اجاره‌ای بگردیم تا تولیدات سینمایی مستند و تجربی اکران شده و به نمایش در‌آید.

وی تصریح کرد: بخشی از این ماجرا مربوط به مشکلات و نارسایی‌های سینماداران و فعالان این عرصه است اما بخشی نیز به شکل عمومی و در دست دولت است که اگر حمایت کافی انجام دهد قطعاً فیلم‌های تولیدی به نقطه اکران مطلوب می‌رسد.

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی همچنین بیان داشت: اگر ما برای اکران فیلم‌ها در خارج از مرزها فکری نکنیم هرگز به نقطه مطلوب توانمندی در عرضه فیلم‌های سینمایی نخواهیم رسید که از همین رو باید تلاش کنیم تا اکران فیلم‌ها در برخی از کشورها به شرایط مطلوب برسد.

آقا محمدی در ادامه اذعان داشت: اعتقاد دارم اکران فیلم‌ها در دنیا برای ما حائز اهمیت است چرا که با زبان هنر و سینما می‌توانیم با دنیا ارتباط و تعاملی بهتر و بلاواسطه برقرار کنیم تا اهداف نظام اسلامی ما بهتر و بیشتر از گذشته به دنیا معرفی شود/س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.