معاون تربيت بدني و سلامت وزارت آموزش و پرورش ، از تخصيص 20 ريال از محل عوارض هر نخ سيگار براي توسعه فضاهاي ورزشي آموزش و پرورش و وزارت علوم براي اولين بار در بودجه سال 92 خبر داد.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران  ،كيومرث هاشمي در اين باره گفت: در حوزه تربيت بدني با تلاش نمايندگان مجلس امسال براي اولين بار در بودجه سال 92 از محل عوارض هر نخ سيگار، 20 ريال به توسعه فضاها و سالن‌هاي ورزشي وزارتخانه‌هاي آموزش و پرورش و علوم اختصاص يافته كه از اين ميزان، 50 درصد سهم هر يك از وزارتخانه‌هاست.

وي ادامه داد: با اين اعتباري كه براي احداث سالن‌هاي ورزشي در اختيار آموزش و پرورش قرار مي‌گيرد، بخشي از پروژه‌هاي نيمه‌تمام تكميل خواهد شد.

معاون تربيت بدني و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصريح كرد: همچنين همانند برنامه‌هاي دو سال گذشته نيز 20 درصد سهم يك درصد از كليه دستگاه‌هاي اجرايي نيز براي ساخت و ساز فضاهاي آموزش و پرورش اختصاص يافته كه اين اعتبار نيز در يك حساب متمركز شده و براي توسعه فضاهاي ورزشي در اختيار آموزش و پرورش قرار مي‌گيرد.

هاشمي ادامه داد: با اختصاص عوارض هر نخ سيگار و تخصيص 20 درصد از سهم يك درصد دستگاه‌هاي اجرايي، رقمي بالغ بر 120 ميليارد تومان در اختيار آموزش و پرورش قرار مي‌گيرد كه مي‌توان از محل اين درآمدها، 3000 سالن ورزشي و 400 استخري كه از دو سال گذشته احداث آن آغاز شده، به پايان رساند.

اختصاص 7 ميليارد تومان اعتبار پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي به مدارس

وي همچنين از اختصاص هفت ميليارد تومان اعتبار پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي از سوي ستاد مبارزه با مواد مخدر به آموزش و پرورش در سال 92 خبر داد و افزود: ستاد مبارزه با مواد مخدر امسال رقم بسيار خوبي را براي پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي و رفتارهاي پرخطر مرتبط با مواد مخدر به آموزش و پرورش اختصاص داده كه نسبت به سال گذشته افزايش 100 درصدي دارد و برنامه‌هاي آن در 16 سرفصل در حال امضاست.
به گفته معاون تربيت بدني و سلامت وزارت آموزش و پرورش، از 16 برنامه‌اي كه در سرفصل برنامه‌هاي مشترك آموزش و پرورش و ستاد به امضا مي‌رسد، دو برنامه جديد اضافه شده كه مداخلات آموزش رواني و اجتماعي دانش‌آموزان در معرض خطر و راه‌اندازي نمايشگاه سيار در مناطق محروم براي ارائه آموزش‌هاي لازم جزو اين برنامه‌هاست كه اجرايي خواهد شد.

برگزاري دوره مديريت ورزشي همبستگي المپيك براي معاونان تربيت بدني و سلامت 32 استان

هاشمي در ادامه تصريح كرد : با توجه به اينكه حدود 1.5 سال از ايجاد معاونت‌هاي تربيت‌بدني استان‌ها مي‌گذرد، مقرر شده يك دوره مديريت ورزشي همبستگي المپيك براي 32 معاونان تربيت‌بدني و سلامت استان‌ها برگزار شود كه مجوزهاي آن از سوي كميته ملي المپيك صادر شده است.

وي خاطرنشان كرد: بر همين اساس دوره‌هاي آموزشي معاونان تربيت بدني و سلامت آموزش و پرورش در استان‌ها از 9 تا 12 تير ماه به صورت يك آموزش چهار روزه در محل آكادمي ملي المپيك برگزار مي‌شود.

معاون تربيت بدني و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه اين دوره يك دوره كاملا بين‌المللي است، افزود: در اين دوره موضوعاتي همانند بازي‌هاي المپيك، بازي‌هاي قاره‌اي و آسيايي، ساماندهي مسابقات ورزشي، دوپينگ پزشكي ورزشي، روانشناسي ورزشي، دولت و ورزش، مديريت زمان و پرورژه، برنامه‌ريزي راهبردي و مديريت بازاريابي به معاونان آموزش داده خواهد شد.

چاپ كتاب راهنماي معلم براي پايه سوم و هفتم

هاشمي اظهار كرد : با توجه به اينكه آموزش و پرورش ادامه برنامه‌هاي ورزشي خود را از مهر امسال در دستوركار قرار خواهد داد، گفت: علاوه بر رشته‌هاي ورزشي ژيمناستيك، شنا، طناب‌زني، تنيس و دو ميداني كه از پايه دوم تا ششم اجرا مي‌شود، امسال رشته‌ ورزشي بسكتبال نيز براي پايه هفتم برنامه‌ريزي شده است كه كتاب "راهنماي معلم" توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي تدوين شده و در دست چاپ است و در اختيار معلمان ورزشي اين پايه قرار خواهد گرفت.

به گفته وي براي ساير رشته‌هاي ورزشي نيز كتاب‌هاي راهنماي معلم تدوين شده و در اختيار معلمان اين پايه‌ها از جمله پايه سوم قرار خواهد گرفت.



برچسب ها: ورزش ، ایران ، دانش آموز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار