رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: قانون جدید مجازات اسلامی به تنوع در تصمیم‌ها کمک خواهد کرد ولی کلاس‌های آموزشی برای رفع ابهامات این قانون صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار حقوقی‌قضایی باشگاه خبرنگاران، "علیرضا آوایی"در حاشيه همايش ساليانه هفته قوه قضاييه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نظرتان راجع به قانون جدید مجازات اسلامی چیست، گفت: نظر دادن راجع به این قانون کمی سخت است و باید مدت زمان بیشتری بگذرد تا بتوانیم نظر دهیم.

رئیس کل دادگستری استان تهران در ادامه افزود: قانون جدید مجازات اسلامی به تنوع در تصمیم‌ها کمک خواهد کرد اما مي‌بايست کلاس‌های آموزشی برای رفع ابهامات این قانون صورت گیرد.

وی با بيان اينكه حرکت قوه قضاییه در مجموع رو به پيشرفت است، گفت: اين جمله به این معنا است که بسیاری از مشکلات را شناخته‌ايم و با عزم و تصمیم راسخ به سمت پيشرفت در حركت هستيم.

آدابي با بيان اينكه اقدامات خوبی در راستای پیشگیری از وقوع جرم صورت گرفته است، تصريح كرد: معاونت پیشگیری از وقوع جرم تشكيل شد، همچنین بحث توسعه فناوری نوین نیز از دیگر اقدامات قوه قضاییه است که دادگستری استان تهران از این امکان استفاده کرده و از طریق سیستم فناوری نوین مسائل را رصد می‌کند که این کار بسیار بزرگی است .

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به حقوق شهروندی گفت: در استان تهران با بهره‌مندي از دستورالعمل‌ها در هنگام فعاليت در حقیقت تیم‌هايی از قضات عالی رتبه داریم و همچنین سرکشی‌هايی در راستای بازداشتگاه‌ها و دادسراها صورت گرفته که این امر بسیار مهم است و ما می‌توانیم مسائل را رصد کنیم و قوه قضاییه در این راستا ما را پشتیبانی کرده است که باید این ابعاد را جلو برده و مسیر را سریعتر ادامه دهیم و از حقوق و قانون بهره‌مند شویم.

آوایی گفت: ارزيابي عملکرد قوه قضاییه كاري سخت است و نمی‌توان نمره خاصی به آن داد اما درمورد دادگستری استان تهران با تمام مشکلات بسیار و وجود کمبود قاضی و کارمند و نداشتن ساختمان مناسب نمره 14 الی 15 كسب مي‌كند كه در واقع 5 الی 6 نمره به وضعیت مطلوب مانده است.

انتهای پیام /

برچسب ها: آوایی ، حقوق ، شهروندی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار