طبق آخرین آمار تولید علم جهان در پایگاه اسکوپوس ایران به رتبه 15 صعود کرد.

جعفر مهراد، رئیس پایگاه استنادی علم جهان اسلام در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: پس از گذشت 5 ماه و سه هفته از سال میلادی 2013 دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور در راستای فعالیت های تحقیقاتی بخش قابل توجهی از تولیدات علمی کشور در نظام های  ISI  و scopus ثبت و نمایه سازی می شود ، چنانچه ایران در این زمینه 2 پایگاه رشد خوبی داشته است. 

وی در خصوص رتبه علمی ایران در پایگاه ISI و scopus افزود: میزان تولیدات علمی ایران در اسکوپوس به 14 هزار و 228 مقاله و جایگاه 16 تولید علم را حفظ کرده است چنانچه در پایگاه ISI میزان تولیدات علمی ایران به 7 هزار و 834 مقاله فزونی یافت و رتبه ایران در جایگاه 18 به جایگاه 19 تنزل یافته است. 

مهرداد تصریح کرد: در جدیدترین آمار از میزان تولیدات علمی نشان می دهد که تعداد مقالات ایران از ابتدای سال میلادی در پایگاه اسکوپوس به 17 هزار و 245 مقاله افزایش یافته است. 

وی در خصوص رتبه های علمی سایر کشورهای پيشتاز اظهار  داشت: در هر دو نظام استنادی کشورهای آمریکا، چین، انگلستان، آلمان، ژاپن و فرانسه به ترتیب مقام اول تا ششم و کشورهای در حال توسعه تنها هندوستان و برزیل رتبه 7 و 14 اسکوپوس و کشورهای هندوستان برزیل و ترکیه با کسب رتبه های 11، 14 و 19 در نظام ISI را کسب کرده اند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.