دانشمندان به تازگی دریافته اند ، آسیب ناشی از قدرت امواج دریا و یا اقیانوس حتی در عمق کم هم می تواند باعث صدمات جدی به شناگران شود.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، مهم است که شناگران و ورزشکارانی که موج سواری می کنند برای امن نگه داشتن خود ،حتما در خصوص شدت قدرت امواج از نجات غریق که  در سواحل شنا قرار دارد، در مورد شرایط جوی پرسش به عمل آورند.

گفتنی است، موارد صدمات مربوط به موج اقیانوس که درمان اورژانس لازم داشته است، دربسیاری از کشورهای جهان گزارش شده است. بیشترآسیب های وارده شامل رگ به رگ شدن و شکسته شدن استخوان گونه ، بروز تروما و شکستگی گردن. وحتی مواردی از مرگ بوده است.

بررسی ها نشان می دهند، شایع ترین انواع صدمات شامل شکسته شدن شانه هاو یا  جابجا شدن و از هم جدا شدن استخوان ها، درد گردن و رگ به رگ شدن مچ پا و زانو می باشد.

مواردی نیز منجربه جراحات وارده به گردن و نخاع می تواند بشود و، کمتر از 5 درصد از همه موارد، افرادی که دچار این نوع صدمات می شوند ممکن است با معلولیت دائمی مواجه شوند.

پزشکان به افراد توصیه می کنند تا از شنا و یا موج سواری در مناطق ناآشنا جدا خودداری کنند و همینطور اجرای حرکات نمایشی بدون همراه داشتن تجیزات ایمنی و پزشکی و در صورت رخداد حادثه نیز بلافاصله با مراکز درمانی تماس بگیرند و از جابه جاکردن غیرضروری بیمار جدا بپرهیزند./ح


برچسب ها: شنا ، دریا ، غرق شدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار