زمزمه های وداع رویانیان با صندلی سرخ قوت گرفت و اگرچه به طور رسمی تأیید نشده اما زلزله خفیفی سرزمین سرخ را لرزاند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، محمد رویانیان جسته و گریخته برکناری اش را شنیده است اما هنوز امیدوار است تا روی صندلی بنشیند و چشم به حمایت هواداران، بازیکنان و مسئولان دارد.

رویانیان که اکنون در سفر روسیه به سر می برد در حال مذاکره با مسئولان روبین کازان است خبر برکناری اش را شنیده اما نه خود و نه ما، هنوز نمی دانیم دلیل سرعت عمل در انتشار خبری برکناری رویانیان آن هم در یک سفر کاری چه بوده است؟



خبر شبکه ماهواره ای پرسپولیس، هواپیمای اختصاصی پرسپولیس ظرف 48 ساعت منتشر شد و پس از آن در سومین خبر شایعه برکناری رویانیان آن هم در غیاب خودش و حتی گمانه زنی ها در مورد جانشین وی در نوع خود جالب بود.

جعفر کامبوزیا، حمید سجادی، علی پروین به عنوان گزینه های احتمالی مدیر عامل پرسپولیس مطرح شده اند و اما هنوز هیچ مسئولی این موضوع را تأیید نکرده است.

***نگاهی به مدیریت رویانیان

از همان روزهای اولی که رویانیان بر صندلی مدیریت سرخپوشان نشست، منتقدان بیشتر ذره بین خود را بر روی غیرورزشی بودنش متمرکز کرده بودند هر چند تجربه های جهانی نیز نشان داده که ورزشی بودن نمی تواند دلیل خوبی برای شایسته بودن باشد.



در تیم های فوتبالی شاید یکی از مهمترین وظایف مدیر، درآمدزایی و حل مشکلات مالی تیمش باشد کاری که رویانیان نشان داد به خوبی از عهده آن بر می آید. تیم پرسپولیس همواره یکی از پرحاشیه ترین باشگاه های کشور بوده است. شاید دلیل آن هم بزرگی و قدمت این باشگاه و حساسیت بالای هواداران روی آن بوده است.

پرسپولیس در فصل گذشته نیز علاوه بر حاشیه های سرمربی و بازیکنان، نتیجه خوبی هم در جدول نگرفت تا اینکه رویانیان دایی را برای هدایت فصل آینده این باشگاه انتخاب کرد و حالا پیش از شروع فصل جدید زمزمه های نشستن یک مدیر عامل جدید بر صندلی مدیریت این تیم پرهوادار شنیده می شود.

***رفت و آمد، پرشانس ترین گزینه مدیریت در پرسپولیس

شاید پرشانس ترین گزینه برای مدیریت در تیم پرسپولیس علی پروین باشد. مهره کهنه کاری که در کنار شهرتش البته کمابیش می تواند در برهه ای از زمان به چالش تیم نیز بیانجامد.

پروین بارها و بارها در تیم سرخپوش پایتخت رفت و آمد داشته است. پروین هم در سمت مدیر عاملی باشگاه و هم سر مربی گری این تیم فعالیت داشته است. در واقع در اوایل انقلاب این سلطان بود که همه بار مسئولیت تیم را بر عهده گرفته بود.

سرانجام عباسی وکیل مدیریت تیم پرسپولیس را بر عهده گرفت. از روزهای دیگر حضور پروین در پرسپولیس سر مربی گری وی در روزهایی بود که تیم ملی را هم در مقدماتی جام جهانی در اختیار داشت و البته در بین 6 تیم پنجم شد.



پروین بعد از آن روزها 5 سال از فوتبال دور بود و در زمان مدیریت امیر عابدینی دوباره به پرسپولیس آمد. وی مدیر فنی تیم شد و پس از برکناری سرمربی هدایت تیم را بر عهده گرفت. پروین همین طور در باشگاه پرسپولیس ماند و خوب هم کار کرد و بعد از یک قهرمانی در لیگ برتر، غمخوار به پرسپولیس آمد و در سال بعد پروین دوباره مدیر فنی می شود و از تیم می رود.

با آمدن خطیب، پروین پست مدیریت فنی از جانب این مدیر را قبول کرد. در فصل پنجم سلطان دوباره سرمربی پرسپولیس شد و البته در دی ماه سال 84 از پرسپولیس خداحافظی کرد.

در زمان حبیب کاشانی دوباره پروین به هیئت مدیره پرسپولیس آمد اما پس از زمان کوتاهی رفت. با آمدن رویانیان ، سلطان نیز به تیم پر هوادار سرخ پوش بازگشت و حالا پس از زمزمه های رفتن رویانیان پروین یکی از اصلی ترین گزینه های مدیریت تیم است که در میان گزینه های دیگر سهم بیشتری برای این سمت دارد.



حباب پرسپولیس که تازه داشت رنگ آرامش می گرفت حالا ممکن است با این تلنگرها دوباره در آستانه ورود به دغدغه و آشفته و حاشیه جدیدی است.

طرفداران مدیر عامل پرکار پرسپولیس حالا به شرایط خاص باشگاه و تصمیمات ناگهانی هیئت مدیره اعتراض دارند و باید دید در آستانه آغاز فصل سیزدهم چه سرنوشتی در انتظار تیم تازه جان  گرفته سرخپوش است./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار