محسن بهرام زاده و کیا قدمی در حرکات یک ضرب و دوضرب دسته 105 کیلوگرم رقابتهای قهرمانی آسیا در قزاقستان، در نخستین تجربه حضور خود در سطح بزرگسالان،سه مدال نقره و سه مدال برنز این وزن را به دست آوردند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، رقابتهای وزن 105 کیلوگرم از ساعت 12 و 30 دقیقه به وقت تهران با حضور 9 وزنه بردار آغاز شد که در پایان روسلان نورودینوف، نفر چهارم المپیک 2012 لندن از ازبکستان و قهرمان سال گذشته آسیا با حدنصاب مجموع 430 کیلوگرم (190 یکضرب و 230 دوضرب) بالاتر از سایرین روی سکوی قهرمانی ایستاد و دو نماینده کشورمان، محسن بهرام زاده و کیا قدمی به ترتیب با رکوردهای مجموع  390 و  379 کیلوگرم دوم و سوم شدند.

کیا قدمی در حرکت یکضرب کار خود را با مهار وزنه 168 آغاز کرد و در ادامه با بالای سر بردن وزنه 174 کیلویی مدال برنز خود را در این حرکت مسجل کرد. قدمی در سومین انتخاب خود نیز پشت وزنه 179 کیلویی ایستاد اما نتوانست از داوران چراغ سفید دریافت کند.

قبل از آنکه قدمی برای سومین حرکت خود روی تخته برود، محسن بهرام زاده، دیگر نماینده ایران با مهار وزنه 175 کیلویی در نخستین حرکت، خیلی زود مدال نقره خود را مسجل کرد تا برای کسب مدال طلا با وزنه بردار سرشناس ازبک ها روسلان نورودینوف رقابت کند.

بهرام زاده در دومین انتخاب خود، وزنه 185 کیلویی را بالای سر برد اما برای بار سم موفق به مهار وزنه 188  نشد تا پس از نماینده ازبکستان که وزنه 190 کیلویی را بالای سر برده بود در جای دوم قرار بگیرد.

در دوضرب هم هر دو نماینده ایران وزنه 205 کیلویی را بالای سر بردند اما قدمی به دلیل وزن کمتر بدن به مدال نقره رسید و بهرام زده برنزی شد. در این میان بهرام زاده تا آستانه حذف شدن پیش رفت اما پس از دو بار ناکامی در مهار این وزنه، در آخرین فرصت توانست آن را بالای سر ببرد و مدال نقره مجموع را برای خود مسجل کند.

کیا قدمی هم در دوضرب پس از اینکه در بار اول در مهار وزنه 205 کیلویی ناکام بود در بار دوم این وزنه را مهار کرد. قدمی در حرکت سوم به سراغ وزنه 216 کیلویی رفت تا با مهار آن بالاتر از بهرام زاده روی سکوی نایب قهرمانی بایستد اما نتوانست آن را مهار کند.

تا دقایقی دیگر چهل و چهارمین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا با رقابت فوق سنگین ها به اتمام خواهد رسید. تیم ملی وزنه برداری کشورمان تاقبل از رقابتهای فوق سنگین با کسب 7 مدال طلا، 5 نقره و 5 برنز  و 458 امتیاز  تیمی در صدر  قرار دارد./زر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار