امروزه گردشگران به کشورهايي سفر مي‌کنند که بتوانند بطور مجازي يکبار از محل گردشگري که قرار است به آن جا بروند بازديد کنند.

دکتر علي اکبر جلالي پدر IT ايران با بيان اينکه در جهان بيش از 2 تريليون دلار گردش مالي گردشگري وجود دارد به خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران گفت: سهم ايران از گردشگري بسيار ناچيز است بطوري که اگر جمعيت ايران را که يک صدم جمعيت جهان است با اين مبلغ مقايسه کنيم حداقل بايد 2 ميليارد دلار درآمد گردشگري در کشور داشته باشيم.

وي با اشاره به اينکه سهم ايران از گردشگري به يک ميليارد دلار هم نمي‌رسد اظهار داشت: يکي از دلايل عدم موفقيت در جذب گردشگر خارجي به کشور نبود بسترهاي نوين گردشگري الکترونيکي است.

وي افزود: گردشگران علاقمند به استفاده از فضاي مجازي براي بازديد از محل اقامت، رزور هتل و خريد بليط‌هاي پرواز خود هستند که اين نوع بسترها در کشور ما به اندازه کافي فراهم نيست به همين دليل گردشگران اغلب به کشورهايي سفر مي‌کنند که اين نوع امکانات را داشته باشند.

وي خاطر نشان ساخت: با توجه به قابليت‌هاي اين فضا لازم است همپاي ساير فناوري‌ها در اين زمينه گام‌هايي برداريم و از تمام ظرفيت‌ها و استعدادهاي داخلي در جهت ارتقاء اقتصادي کشور بهره‌مند شويم./ع2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.