وابستگي و سوء مصرف مواد در زنان روندي رو به رشد دارد، به نظر مي رسد اعتياد در زنان ويژگي هاي خاصي دارد و توجه به اين ويژگي ها به پيش بيني سير اختلال و برنامه ريزي هاي درمان کمک مي کند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  عوامل مختلفي بر دلايل شروع مصرف مواد در زنان اثر مي گذارد و برخي از اين عوامل در بين زنان شايع تر از مردان است که استرس و خلق منفي از جمله اين عوامل است.«ريشه هاي اصلي اعتياد در بين زنان چيست؟

چرا گرايش به مواد مخدر توسط زنان در جامعه روز به روز روندي روز افزون را طي مي کند؟

«دکتر فيروزه جعفري متخصص روانپزشکي مرکز تحقيقات سوء مصرف وابستگي به مواد در دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي» در مقاله اي تحت عنوان «اعتياد در زنان» با بررسي زمينه هاي اجتماعي، فرهنگي، رواني و ژنتيکي گرايش به مصرف مواد در زنان اين موضوع را بررسي مي کند و پاسخ مي دهد.

وابستگي و سوء مصرف مواد در زنان روندي رو به رشد دارد، به نظر مي رسد اعتياد در زنان ويژگي هاي خاصي دارد عوامل مختلفي بر دلايل شروع مصرف مواد در زنان اثر مي گذارد و برخي از اين عوامل در بين زنان شايع تر از مردان است که استرس و خلق منفي از جمله اين عوامل است.

محيط خانوادگي آشفته پر از مشاجره و خشونت، عامل شروع و شيوع مصرف مواد در زنان است و زنان بصورت معناداري تحت تاثير روابط و مصرف مواد در همسر يا افراد مهم زندگي خود قرار مي گيرند، زناني که وابسته به مواد هستند با احتمال بالاتري همسر مصرف کننده مواد دارند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.