مديركل حفاظت محيط زيست سيستان و بلوچستان گفت: زيستگاه هاي گونه هاي جانوري و گياهي استان در قالب ۱۱ منطقه حفاظت شده توسط محيط بانان محافظت دائم مي شود و بيش از يك ميليون و ۳۴۴ هزار و ۳۷۵ هكتار معادل ۷۳ درصد از كل مساحت سيستان و بلوچستان منطقه حفاظت شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، خسرو افسري افزود: به منظور حفاظت از گونه هاي زيستي جانوري و گياهي سيستان و بلوچستان طرح مناطق چهار گانه حفاظت شده زير نظر اداره كل حفاظت محيط زيست استان به اجرا در آمده است.

وي اظهار داشت: مناطق چهارگانه حفاظت شده استان شامل مناطق حفاظت شده جانوري با وسعت بيش از ۷۵۸ هزار هكتار، مناطق حفاظت شده جنگلي با وسعت ۱۲۶ هزار و ۳۶۵ هكتار، مناطق شكار ممنوع با وسعت نزديك به ۴۶۰ هزار هكتار و آثار طبيعي ملي با وسعت ۱۰ هكتار مي شود.

مديركل حفاظت محيط زيست سيستان و بلوچستان گفت: مناطق حفاظت شده گاندو، جنگلي شيله، جنگلي بيرك و جنگلي پوزك، مناطق شكار ممنوع بزمان، بلبل آب نصرت آباد، مك سرخ و پزم، پناهگاه حيات وحش هامون، آثار طبيعي و ملي تفتان و پيرگل خاش ۱۱ منطقه حفاظت شده استان را تشكيل مي دهد.

افسري افزود: تمساح پوزه كوتاه، سنجاب بلوچي، خرس سياه، بز، قوچ، ميش، جبير، آهو و گربه جنگلي از شاخص ترين گونه هاي پستانداران و جيرفتي، دراج، زاغ بور، گيلانشاه خالدار، پليكان خاكستري، بحري، بالابان، هما، عقاب طلايي و عقاب ماهيگير از مهمترين گونه هاي پرندگان شناسايي شده در مناطق حفاظت شده سيستان و بلوچستان هستند./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.