مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان گفت: توجه به ارتقای مهارت‌های زندگی در جامعه مهم‌ترین گام برای مبارزه با گرایش افراد به سمت اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبر نگاران سنندج، رحمانی‌آبیدر در  بازدید خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان از کمپ تولد دوباره سنندج گفت: یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین روش‌های مبارزه با اعتیاد افزایش سطح مهارت‌های زندگی در بین افراد جامعه است.

وی‌ گفت: ریشه‌های عمومی زیادی برای گرایش افراد به سمت استفاده از مواد مخدر وجود دارد که دو بحث رنجش و لذت‌جویی از مهم‌ترین مسائل گرایش افراد به استفاده از این بلای خانمانسوز است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان افزود:  مهارت‌های زندگی همچون کنترل، توان «نه» گفتن، اعتماد به نفس و صبر در برابر ناملایمات در جامعه امروزی بسیار پایین بوده و همین امر موجب می‌شود افراد جامعه بیشتر در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار گیرند.

عضو شورای مبارزه با مواد مخدر کردستان از آموزش به عنوان مهم‌ترین اصل در بحث مبارزه با مواد مخدر نام برد و گفت:  در ساختار آموزش‌های اجتماعی بخش آموزش‌، مهارت‌های زندگی حلقه گم شده ساختار علمی و اجتماعی جامعه است.

وی افزود: ارائه مهارت‌های زندگی به افراد جامعه از سنین کودکی نقش بسزایی در کاهش میزان آسیب‌های اجتماعی داشته و توجه به این اصل مهم باید در دستور کار شورا قرار گیرد./ب

برچسب ها: روش ، بحث ، کمپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.