رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: اکنون بخشی از واحدهای صنعتی استان با ماشین‏ آلات فرسوده کار می‏ کنند و نیاز به تسهیلات دارند.

 



به گزارش خبرنگار خبرگزاری گروه استانها باشگاه خبرنگاران - منطقه گیلان، دکتر علی منتظری شامگاه گذشته در نشست خبری دهه تولید ملی که در سالن اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان برگزار شد، گفت: بانک ملی و بانک صنعت و معدن از جمله بانک‏های استان هستند که بسیار خوب از بخش صنعت استان حمایت می‏ کنند.


وی با اشاره به اینکه بدهی واحدهای تولیدی به بانک‏ ها موجب شده است که معضلاتی برای سایر تولیدکنندگان جهت اخذ تسهیلات به وجود آید، افزود: در دو سال اخیر تنگناهای زیادی در زمینه تامین سرمایه در گردش برای واحدهای صنعتی داشتیم و امیدواریم از این پس شاهد همکاری بیشتر بانک‏ها باشیم.


وی خاطرنشان کرد: علاوه بر بانک صنعت و معدن و بانک ملی از همکاری بانک رفاه کارگران در برخی موارد و از حمایت‏ های بانک‏ های تجارت و صادرات هم برخوردار بودیم.


منتظری اظهارکرد: هم اکنون بخشی از واحدهای صنعتی استان با ماشین‏ آلات فرسوده کار می‏ کنند و نیاز به تسهیلات دارند.


علی الفونه، سرپرست بانک صنعت و معدن گیلان در ادامه این نشست گفت: بانک صنعت و معدن 17 نیرو و 2 شعبه در گیلان دارد که به خدمات‏ رسانی به مردم مشغولند.


وی از پرداخت یک‌هزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات به صنعت گیلان از طریق بانک صنعت و معدن خبر داد و افزود: 50 درصد تسهیلات مذکور از محل صندوق توسعه ملی و بند 16 پرداخت شده است.


الفونه با اشاره به پرداخت 50 درصدی تسهیلات از محل منابع داخلی بانک صنعت و معدن، تصریح کرد: 5 برابر این تسهیلاتی که داده شده است از خارج استان آورده شده است.


وی خاطرنشان کرد: معادل شش برابر میزان منابع داخلی استانی بانک صنعت و معدن به صنعت گیلان تسهیلات پرداخت شده است. /ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.