معاون ساماندهي امور جوانان وزير ورزش و جوانان گفت: سمن ها و تشكل هاي جوانان بايد براي تحقق اوامر و مطالبات مقام معظم رهبري بيش از گذشته بكوشند .

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد/

محمدصادق اكبري در آيين افتتاح دوره توانمند‌سازي سمن‌هاي جوانان در حوزه گردشگري، حفاظت از ميراث فرهنگي و محيط زيست كشور در باغ دولت‌آباد يزد افزود: مقام معظم رهبري در بيانات خود علاوه بر تاكيد بر آشنايي با ميراث گذشته به مراتب گردشگري مذهبي با تاكيد بر بقاع متبركه را توصيه كرده‌اند و جا دارد كه سمن‌ها براي تحقق اين مطالبه مقام معظم رهبري به ايفاء نقش بپردازند.
وي اظهار داشت: اين انتظار وجود دارد كه با دستور كار قرار گرفتن اين موضوع توسط سمن‌ها، شاهد تبديل بقاع متبركه به قطب‌هاي گردشگري فرهنگي باشيم.
اين مسئول در ادامه با اشاره به برخي برنامه‌هاي طراحي شده براي سازمان‌هاي مردم نهاد از ساماندهي اعتبارنامه پس از بحث ادغام و تشكيل وزارت ورزش و جوانان و ابلاغ آن به استان‌ها و همچنين شبكه‌سازي سازمان‌هاي مردم نهاد موضوع محور در هشت حوزه و نيز طراحي دوره‌هاي توانمندسازي عمومي و تخصصي در كشور خبر داد.
اكبري موضوع دوره‌هاي توانمندسازي عمومي را غالباً موضوعات عمومي سمن‌ها مانند مديريت، شيوه‌هاي درآمدزايي سمن‌ها در قالب چهار منطقه كشور ذكر كرد.
معاون وزير با اشاره به طراحي دوره‌ها‌ي توانمندسازي تخصصي در قالب شش حوزه از سوي اداره كل مشاركت‌هاي اجتماعي وزارت ورزش و جوانان، گفت: تاكنون اين دوره‌ها در سه حوزه ازدواج به ميزباني تهران، سلامت و آسيب‌هاي اجتماعي به ميزباني كرمان و رسانه و فضاي مجازي به ميزباني خوزستان برگزار شد و دوره چهارم آن در حوزه گردشگري به ميزباني اداره كل ورزش و جوانان استان يزد كه مجري آن انجمن چهارسوق اردكان است، به مدت سه روز در حال برگزاريست.
وي افزود: دو حوزه باقي‌مانده در موضوعات علمي پژوهشي و كارآفريني نيز در استان‌هاي آذربايجان غربي و گلستان طراحي شده و تا پايان تابستان امسال برگزار خواهد شد.
اكبري هدف از اين نشست‌ها را علاوه بر موضوع توانمندسازي، ارتباط و آشنايي بيشتر سمن‌ها با يكديگر و همچنين تبادل تجربيات براي اصلاح مسير آينده بيان كرد.
معاون وزير ورزش و جوانان با اشاره به حمايت‌هاي حداقلي وزارت از سمن‌ها در سال گذشته به لحاظ موضوع ادغام، فهم و درك بالاي جوانان نسبت به نقش خود در سمن‌ها را عامل سرپا ماندن سمن‌ها بيان و آن را دلگرم‌كننده ذكر كرد./س
برچسب ها: سمن ، تحقق ، تشکل ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.